اجرای پر شتاب پروژه ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا برای استقبال از گردشگران

اجرای پر شتاب پروژه ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا برای استقبال از گردشگران

به گزارش شهریار ، موسی زارعی با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا اظهار کرد : این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه  تلاش۱۰ می کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود .

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن مهمانان ثبت خواهد کرد .

زارعی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته این منطقه در خصوص پیاده محور سازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران و گفت: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و همچنین ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: برخی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آبنما، زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده است. این مجموعه فرهنگی وگردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است .

زارعی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات