تخصیص یک هزار میلیارد از بودجه شهرداری منطقه ۱۰ برای خدمات محله‌ای

تخصیص یک هزار میلیارد از بودجه شهرداری منطقه ۱۰ برای خدمات محله‌ای

به گزارش شهریار ، موسی زارعی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم با بیان اینکه رویکرد شهرداری منطقه ۱۰ توسعه جریان خدمات محله ای به مناطق کم برخوردار است افزود: بودجه منطقه در سال گذشته ۳۳۷ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۵۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: از این میزان ۳۵۰ میلیارد تومان در بخش عمران، هزینه می‌شود و ۱۰۰ میلیارد تومان به خدمات محله ای برای توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

وی به اقدامات مهم منطقه در جهت خدمات محله ای مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: خدمات محله ای یکی از طرح‌های مهم این منطقه است که توانست در سال گذشته میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد که این خدمات شامل، پله گذاری در محلات شیبدار ، آسفالت، دیواره های سنگی، مناسب سازی و همچنین اصلاح معابر و جداول این محدوده‌ها است.

وی گفت: این اقدامات به توانمندسازی و توسعه محلات کم‌برخوردار کمک شایانی کرده و بسیاری از مشکلات شهروندان واقع در این محدوده ها را رفع نموده  و به ساماندهی آنها انجامیده است.

زارعی با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیر اصولی نیز افزود: با نظارت‌های مکفی و اقدامات موثر، آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح حوزه شهرداری منطقه ۱۰ روندی نزولی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری اضافه کرد: در صورت عدم ارائه‌ی خدمات و انشعاب از سوی ادارات خدمات رسان به این واحدها، سازندگان مجبور به دریافت مجوز شده و اینگونه جلوی ساخت و ساز هم گرفته می‌شود.

زارعی در ادامه با اشاره به صدور رایگان پروانه ساخت بر اساس ضوابط شهرسازی در بافت فرسوده این منطقه اظهار کرد: ۶۰ درصد بافت فرسوده تبریز در این منطقه واقع شده و طی سال گذشته در این محدوده، بسته های تشویقی متعددی برای بازآفرینی شهری اعمال کرده ایم .

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آسفالت ریزی سطح حوزه شهرداری منطقه ۱۰ نیز  توضیحاتی ارائه کرد.

وی با عنوان اینکه عملکرد آسفالت این منطقه در سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال ۱۴۰۱ ،۱۰۰درصد افزایش داشته است اظهار داشت: طی سال گذشته بالغ بر ۲۸ هزار تن آسفالت ریزی در معابر سطح حوزه انجام پذیرفته و صدها مسیر  اصلی و فرعی منطقه در طرح ساماندهی، زیرسازی و آسفالت اساسی قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: برای آسفالت ریزی معابر سطح حوزه این منطقه امسال نیز همت مضاعفی بکار گرفته شده و از ابتدای سال تاکنون برای روان سازی تردد شهروندان از معابر شهری، بیش از ۴ هزار تن آسفالت استفاده شده است  که آسفالت ریزی معابر سطح حوزه طی روزهای آتی نیز تداوم خواهند یافت.

وی در مورد پروژه های فرهنگی این منطقه همچون تکمیل خانه مادر و کودک در حوزه این منطقه با درنظر گرفتن پتانسیل های اوقات فراغت و جنبه های تفریحی، آموزشی و روانی برای کودکان نیز توضیحاتی ارائه کرد .
زارعی در مورد فعالیت‌های در حال اجرای این منطقه از پروژه ساماندهی حاشیه نشینی اسدگلی نام برد و در مورد فعالیت‌های آن، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱هزار و ۴۱۲ مربع در قالب ۱۵ بلوک با گنجایش ۲۴۰ واحد مسکونی در دست اجرا و احداث است.

زارعی ادامه داد: از سوی این منطقه، در مجموع از ۹۴ باب ملک مسکونی اسدگلی، تعداد ۲۱ ملک توافق، تملک است.

وی تصریح کرد: طی اقدامات انجام گرفته از سوی این منطقه، در فاز نخست این پروژه دو بلوک ۳۲ واحدی (۳و۴) به بهره برداری رسید و با پیگیری و تلاش شبانه روزی حوزه عمرانی منطقه عملیات عمرانی فاز ۲ این پروژه نیز روند قابل قبولی را به خود گرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز در خاتمه توضیحات خود به احیای میدان صاحب الامر اشاره کرد و افزود: شهرداری تبریز مالک اصلی املاک تجاری بخش مرکزی این میدان است .

زارعی خاطر نشان کرد: در بودجه امسال شهرداری مرکز، اعتباری برای تملک و اجرای عملیات عمرانی این پروژه اختصاص داده شده است و شهرداری منطقه ۱۰ پیگیر روند اجرای این پروژه مهم تاریخی هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات