تولید بیش از ۲۸ هزار گلدان گل نشایی در گلخانه‌های منطقه ۷ تبریز

تولید بیش از ۲۸ هزار گلدان گل نشایی در گلخانه‌های منطقه ۷ تبریز

به گزارش شهریار ، اصغر آدی‌بیگ اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار گلدان گل نشایی و فضایی بیش از ۶۰ مترمربع برای کاشت بذر با تلاش مردان سبز و فعال در حوزه فضای سبز شهرداری منطقه، از ابتدای سال تاکنون در راستای خودکفایی در تولید و کاهش هزینه ها تولید شدند.

وی با اشاره به اینکه این گل ها در تمامی رفیوژها و فضاهای سبز سطح حوزه کاشت می شوند، گفت: گل های نشائی تولید شده در گلخانه های منطقه شامل گل های سلوزیا، اختر، کوکب، نازگوشتی، همیشه بهار و نشا گوجه‌فرنگی می باشد.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بذرهای گوجه، گل داوودی، نازآفتابی و اطلسی نیز در گلخانه ها برای تبدیل شدن به نشا، کاشت شده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از بررسی ۱۳۶ پرونده حقوقی در شهرداری منطقه طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ مورد علیه، ۱۲۱ مورد له که بیشتر در موارد مالی، چک و ۵ مورد پروند ه های جاری که فاقد رای قطعی میباشند است.

وی ادامه داد: از میان پرونده های مربوط به چک، ۱۷۰ فقره چک برگشتی وجود داشت که از این تعداد ۱۲ میلیارد تومان وصولی سال گذشته بود، که ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصولی ۶ ماهه دوم بود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از آسفالت ریزی ۱۰۰ تنی در کوچه فروردین جنب پارک پردیس خیابان صمدی و ۴۰ تنی در کوی شهید مدنی، خبر داد و افزود: شهرداری منطقه ۷ تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف جنوب غرب تبریز در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت ریزی در کوی فروردین از دیروز آغاز شده است، بیان کرد: تاکنون ۴۴ تن آسفالت در این منطقه استفاده شده است و پیش بینی میشود عملیات آسفالت ریزی، طی ۲ روز کاری با ۱۰۰ تن آسفالت و در مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به اتمام  برسد.


آدی بیگ همچنین با اشاره به اینکه آسفالت ریزی در کوی شهید مدنی، از دیروز با ۴۱ تن آغاز شده است، افزود: با توجه به درخواست های کسبه ساکن در این کوی،  مسیرهای اصلی و نوارهای حفاری در حال آسفالت ریزی بوده و به علت وسعت این کوی آسفالت در این محل تداوم خواهد داشت.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از برگزاری جلسه تعیین تکلیف احداث پارک هیجان، با مشارکت سرمایه گذاری منطقه و شرکت تجاری _خدماتی ایپک پالاس خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات احداث پارک هیجان واقع در بلوار تشیع شهرک اندیشه که به مدت ۷ سال راکد مانده است، جلسه ای در شهرداری منطقه تشکیل شد.


وی افزود: در جلسات آتی با این شرکت طرح های جدید با تغییراتی که در طرح اصلی انجام شده مجددا مورد بررسی قرار گیرد تا گره‌های احداث این پروژه که سالیان متمادی غیر فعال بود رفع شود.

آدی بیگ عنوان کرد: از جمله مشکلات احداث این پارک بحث قرارداد بین بیمه و شهرداری بود که در حال رایزنی و رفع این مشکلات بوده و امید است در روزهای آتی شاهد از سر گیری و احداث این مجموعه تفریحی در این منطقه باشیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز در پایان به برگزاری هفتگی ارزیابی عملکرد واحدهای شهرداری اشاره کرد و افزود: در بررسی عملکرد واحد عمران، به بررسی پروژه‌های عمرانی، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مهم و درحال اجرا، میزان آسفالت توزیع شده در هفته‌ اخیر و سایر عملکردهای عمرانی، پرداخته شد.

وی ادامه داد: در واحد امور مالی، علاوه بر پرداخت دیون مربوط به واحدهای فضای سبز، به بررسی ماشین آلات و بررسی هزینه های تعمیرات، بهسازی و نگهداری و پرداخت مالی به نمایندگی های مجاز و تعمیرگاه‌ها رسیدگی شد.

آدی بیگ بیان کرد: در واحد شهرسازی، میزان صدور پروانه‌ها، جرایم ماده صد و احکام، افزایش پرونده‌های ارسالی از  ماده صد به واحدهای شهرسازی و اجرای احکام بحث و بررسی شد.

وی عنوان کرد: در واحد حقوقی پیگیری معارض‌های مربوط به پارک پردیس و آذران و در واحد املاک حل مشکل شرکت دیداس در خصوص سهم شهرداری از این اراضی و سایر مسائل مربوط مشابه بررسی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات