تحقق دسترسی بر عملکرد مدیریت شهری با تقویت زیرساخت های سامانه شفافیت

تحقق دسترسی بر عملکرد مدیریت شهری با تقویت زیرساخت های سامانه شفافیت

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در اولین جلسه کمیته شفافیت در سال جاری با اشاره به ضرورت افزایش توان علمی و عملی شهرداری تبریز افزود: تحقق مشارکت همه جانبه شهروندان در اجرای سیاست های کلان شهری مستلزم ایجاد شفافیت در ساز و کار های اجرایی است.

وی در این جلسه ضمن تاکید بر شفافیت عملکرد در انجام خدمات و اهداف مدیریت شهری، عدالت محوری و دسترسی همگانی به عملکرد مدیریت شهری نقطه عطف حکمرانی صحیح شهری دانست.

هوشیار ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد را از مهمترین اهداف و برنامه های مجموعه شهرداری تبریز در سال جدید عنوان کرد.

شهردار تبریز در ادامه از آغاز فعالیت اپلیکیشن نامگذاری معابر و اماکن شهری برای اولین بار در تبریز خبر داد و تصریح کرد: این نرم افزار نیز در قالب تقویت زیرساخت های سامانه شفافیت عملکرد شهرداری تبریز طراحی شده است.

یعقوب هوشیار ادامه داد: شهروندان می توانند برای نامگذاری معابر و اماکن بی نام یا معابری که نیاز به تغییر نام دارند از طریق این نرم افزار پیشنهاد خود را ارائه دهند.

هوشیار حذف روش های سنتی، مراجعه حضوری و همچنین رصد ساز و کار اجرایی نامگذاری معابر شهری را از مهمترین اهداف این نرم افزار برشمرد.

وی همچنین اظهار کرد: همه واحدها موظف هستند در چهارچوب دستورالعمل و خط مشی های تعیین شده، همکاری های لازم و اطلاعات را در اختیار معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی جهت بارگذاری در سامانه شفافیت قرار دهند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه آخرین تغییرات شاخص های دستورالعمل سامانه مدیریت شهری تبریز در حوزه های مختلف تشریح و بررسی شد.

محورهای اصلی و موضوعاتی از قبیل سامانه محور شدن اطلاعات بارگذاری شده در سامانه شفافیت، روش ها و سیاست های سازمانی در راستای کیفی سازی اطلاع رسانی شفاف به شهروندان از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات