برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات شکار و صید ویژه شکارچیان در استان اصفهان

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات شکار و صید ویژه شکارچیان در استان اصفهان

دومین کارگاه آموزشی شکارچیان روز چهارشنبه 29 شهریورماه 1402 در دونوبت با حضور بیش از 90 نفر دوست دار طبیعت از سراسر استان اصفهان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش «پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در ابتدای این برنامه فیروزه سعادتی رئیس این اداره با اشاره به فرآیند ثبت نام و برگزاری این کارگاه آموزشی به بیان ضرورت شرکت در این کارگاه برای صدور وتمدید مجوز پروانه شکار پرداخت واز شرکت کنندگان خواست به مطالب ارائه شده دقت کافی داشته باشند تا به اهداف مطلوب این برنامه آموزشی برسند .

وی ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب دفتر آموزش وپژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ابراز امیدواری کرد گواهی حضور در این کارگاه آموزشی ظرف مدت 10 روز صادر و از طریق ادارات تابعه حفاظت محیط زیست تحویل گردد .

در ادامه، مریم امیدی رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به عنوان مدرس این کارگاه به ارائه تعاریفی از تنوع زیستی پرداخت و تهدیدات موجود در این عرصه را برای حضار بیان کرد. وی تعداد 480گونه حیات وحش استان اصفهان شامل پستاندار، خزنده، پرنده، دوزیست و ماهی را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت حفظ و صیانت از ذخایر ژنتیکی تاکید کرد .

وی افزود: تالاب بین المللی گاوخونی و زاینده رود نقش حیاتی در حمایت از تنوع زیستی اکوسیستم تالابی دارد و به طور میانگین 20 هزار پرنده در شرایط پرآبی تالاب در دهه های گذشته وارد آن شده اند .

امیدی تصریح کرد: اکنون با چالش هایی مانند تخریب زیستگاه، شکارغیرمجاز، گونه های مهاجم و غیربومی، عدم تأمین حقابه زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی ، تغییرات اقلیم، خشکسالی های پی در پی و غیره، برای حفاظت و مدیریت حیات وحش در کشور مواجه هستیم .

وی در ادامه به توضیحاتی پیرامون آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید پرداخت و گفت طبق ماده 15 این آئین نامه سازمان محیط زیست، میبایست قبل از صدور، تمدید یا تجدید دفترچه های شناسایی شکارچیان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی قوانین و مقررات شکار و صید اقدام و گواهی آموزشی مربوط را صادر نماید .

پایان این کارگاه با پرسش و پاسخ دوست داران طبیعت همراه بود و حاضرین ضمن نقد برخی از مواد آئین نامه اجرایی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات