نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری

نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که پرویز شعبانی رئیس شورا و عضو کمیسیون فرهنگی ، سید رحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی دیگر اعضای کمیسیون ، حجت الاسلام زارع رئیس سازمان تبلیغات ساری، سرپرست اسناد کتابخانه های ملی استان، براری مربی وزنه برادری جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام غایب دوست دبیر بزرگداشت ملامجدالدین مکی نماینده امام جعفر صادق(ع) و مرادی فر رئیس سازمان فرهنگی شهرداری حضور داشتند ، آخرین طرحها و نامه های حوزه وظیفه مندی کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علی عاشقان رئیس کمیسیون فرهنگی‌ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه، بیان داشت: اسناد و نسخ موجود در مجموعه کتابخانه های ملی هویت ماست که باید به دقت نگهداری شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد : با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، باید زیرساخت هایی را مهیا کنیم تا شهروندان بتوانند از این ماه با برکت استفاده کامل را ببرند.
شعبانی رئیس شورا و عضو کمیسیون فرهنگی گفت: بهتر است در برنامه‌هایی که برای ماه مبارک در نظر گرفته می‌شود به موضوع آموزش های همگانی در مساجد محلات نگاه ویژه ای شود.

میر شجاعی عضو شورای شهر ساری گفت: باید در کمیسیون ها از تشریفات پرهیز و کارهای عملیاتی انجام دهیم.
وی افزود: حجت الاسلام زارع و سازمان تبلیغات ساری برغم کمبود امکانات همیشه عملکرد خوبی داشته و جهادی کار کردند.
شریفی عضو کمیسیون فرهنگی اعلام داشت: در مورد برنامه سازمان تبلیغات تحت عنوان ۳۰ مسجد ۳۰ محفل در ماه رمضان باید مساجدی انتخاب شود که دارای فعالیت بیشتری هستند و بهتر است از مناطق کم برخوردار انتخاب شود.
سرپرست اسناد کتابخانه های ملی استان ضمن معرفی حوزه کار خود افزود: کار اصلی ما جمع آوری میراث مکتوب، فاخر و ارزشمند استان مانند نسخ خطی می باشد که از مهمترین مولفه های شناخت تاریخ است اما متاسفانه با توجه به کمبود امکانات عموما به تهران ارسال می شود.
رئیس سازمان تبلیغات ساری نیز بیان داشت: سازمان تبلیغات داری زیر مجموعه وسیعی مانند هیئت ها، کانون های قرآنی، مساجد، کانون مداحان و مبلغین و روحانیون در دو بخش برادران و خواهران می باشد که میتوان از این پتانسیل در ماه مبارک استفاده مطلوب کرد.
حجت الاسلام زارع از همکاری و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی شهرداری ساری تشکر کرد.

حجت الاسلام غایب دوست دبیر بزرگداشت ملامجدالدین مکی نماینده امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: ایشان در سال ۱۳۶ هجری قمری از طرف شخص امام جعفر صادق(ع) برای گسترش مذهب تشیع وارد مازندران شدند.
به همین دلیل بزرگان استان بنا دارند که همایش بزرگداشتی صورت پذیرد و از شورای شهر و شهرداری ساری هم تقاضای مساعدت داریم تا بتوانیم این همایش را به بهترین شکل برگزار کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات