طرح جامع مشهد بازنگری می‌شود/ توسعه را به سمت شرق  ...

طرح جامع مشهد بازنگری می‌شود/ توسعه را به سمت شرق ...

طرح جامع مشهد بازنگری می‌شود/ توسعه را به سمت شرق شهر می‌بریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در نشست پای حرف مردم که با ساکنان «شهرک طرق» برگزار شد، ضمن تبریک روز شهرداری‌ها، اظهارکرد: امیدواریم به برکت زحمات شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری مشهد مقدس، این مناسبت، شروع جدیدی برای خدمت بیشتر و با تعلق خاطر فزون‌تر‌ به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشد.

وی در ادامه به جلسات "پای حرف مردم" اشاره کرد و گفت: این جلسات به صورت هفتگی، در مساجد مختلف سطح شهر، با اولویت محلات کم‌برخوردار برگزار می‌شود؛ عمده هدف برگزاری این نشست‌ها، گفتگوی بدون واسطه و مستقیم با مردم، به منظور احصاء مسائل و مشکلاتی است که مربوط به حوزه اختیارات شهرداری می‌شود.

ناصحی از ارائه بیش از 316 خدمت به صورت مستقیم توسط شهرداری سخن گفت و افزود: همین گستردگی خدمات سبب شده تا شهرداری، به عنوان مهمترین سازمان و مجموعه در یک شهر محسوب شود؛ به اعتبار این جایگاه، خود را مکلف کرده‌ایم که خدمات و فرآیندها را به نحوی مدیریت کنیم که اقدامات، رضایتمندی حداکثری و نفع عمومی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری، بیشترین حجم خدمات را به مردم ارائه می‌دهد، تصریح کرد: همین ارتباط وسیع با عموم مردم سبب می‌شود که سطح نارضایتی‌ها هم از این مجموعه بیشتر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه گفت: شورای ششم از نخستین روز فعالیت خود، دغدغه‌‎مند مسائل محلات کم‌برخوردار و مناطق حاشیه شهر بود؛ برهمین اساس، اولین مصوبه خود را در قالب پروژه‌های زودبازده به این پهنه‌ها اختصاص داد.

ناصحی با بیان اینکه در مناطق کم‌برخوردار شاهد یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم که نیازمند نگاهی جهادی است، افزود: شورای شهر در این دوره، پیش از انتخاب شهردار، 10 میلیارد تومان اعتبار را به هرکدام از محلات هدف بازآفرینی اختصاص داد تا این اعتبار براساس خواست و نظر مردم، هزینه شود؛ این اعتبارات، جدا از بودجه‌هایی است که به پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سیاست شورای شهر در حوزه شهرسازی، اظهارکرد: مدیریت شهری در این دوره، به دنبال توسعه شهر به سمت شرق است؛ شکل‌گیری مشهدالرضا(ع) به اعتبار بارگاه منور رضوی بوده ولی به اعتبار سیاست‌های طولانی‌مدت شهری در این شهر، حرم مطهر به نقطه‌ای حاشیه‌ای تبدیل شده، درصورتیکه باید کانون شهر باشد.

ناصحی از پیگیری این موضوع در سطح ملی خبرداد و گفت: در مذاکرات خود با وزارت راه و شهرسازی و اداره کل این وزارتخانه در استان، تاکید کردیم که شورای شهر و شهرداری اجازه توسعه شهر به سمت غرب را نمی‌دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بسیار خرسندیم که با مشارکت استاندار خراسان رضوی و مدیرکل راه و شهرسازی، دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی برای بازنگری در طرح جامع مشهد ابلاغ شده و مقدمات تهیه طرح جدید درحال اجراست.

ناصحی تصریح کرد: براساس این پیگیری‌ها و دستور وزیر راه و شهرسازی، اتفاقات خوبی در حوزه شرق مشهد مقدس شاهد خواهیم بود؛ توسعه‌های زیرساختی در این پهنه‌ها سرعت می‌گیرد تا سطح کیفی زندگی ساکنان آن ارتقاء یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات