دومین نشست منطقه ­ای مسئولین ورزش شهرداری­های کشور به میزبانی گرگان برگزار شد

دومین نشست منطقه ­ای مسئولین ورزش شهرداری­های کشور به میزبانی گرگان برگزار شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهردار گرگان، دومین نشست منطقه­ ای هم­اندیشی شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری ها با حضور مسئولین ورزش شهرداری‌های مراکز استان‌های شمال شرق کشور، حجت الله غلامعلی قائم مقام و دبیر شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداران استان گلستان، مهندس محمدرضا سبطی شهردار گرگان و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن اندیشه شهرداری گرگان برگزار شد.

دکتر غلامعلی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از شهرداری گرگان بابت میزبانی این نشست اظهار داشت: پیشتر فعالیت های بسیار خوبی در حوزه ورزش از سوی شهرداری ها صورت می گرفت اما به علت نبود انسجام لازم، این فعالیت ها با مشکلاتی مواجه می شد و زحمات شهرداری ها در سبد دستگاه های دیگر گذاشته می شد.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری ها و دهیاری ها با حضور تمام اضلاعی که در زمینه ورزش موثر هستند تشکیل شده و انشاءالله خروجی مناسبی خواهد داشت.

غلامعلی با بیان اینکه موضوع ورزش با شهروند، نشاط اجتماعی و مشارکت اجتماعی سر و کار دارد، گفت: وظیفه وزارت کشور در حوزه ورزش کار اجرایی نیست بلکه وظیفه تسهیلگری و تعیین ضوابط و چارچوب را برعهده دارد.

وی با تقدیر از شهرداری گرگان بابت ورود جدی به ورزش بسکتبال گفت: قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال کشور یک اتفاق بسیار خوب برای ورزش شهرداری‌ها بود که امیدوارم ادامه دار باشد.

دومین نشست منطقه ­ای مسئولین ورزش شهرداری­های کشور به میزبانی گرگان برگزار شد

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این برنامه اظهار داشت: امروزه کارکرد شهرداری ها فراتر از حوزه های خدمات شهری و عمرانی است و نقش مهمی در حوزه های اجتماعی و ورزشی ایفا می کنند.

دکتر گرزین افزود: شهرداری ها دیگر تنها به موضوعات خدماتی و عمرانی توجه نمی کنند بلکه در موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز ورود جدی پیدا کرده اند که این مهم با تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ها میسر شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های ورزشی شهرداری بالاتر از دستگاه های متولی است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در محلات با رویکرد فرهنگی و قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان شور و نشاط مضاعفی در بین شهروندان گرگانی ایجاد کرد که از شهردار محترم بابت اهتمام در این موضوع کمال تقدیر را داریم.

حمیدرضا آقاملایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان نیز با اشاره به موفقیت تیم های ورزشی شمال کشور اظهار داشت: قهرمانی تیم های نساجی مازندران در جام حذفی فوتبال، شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال و ملوان بندرانزلی در لیگ دسته اول فوتبال نشان می دهد که استان های شمالی در صدر ورزش کشور هستند.

دکتر آقاملایی به نقش شهرداری ها در حوزه های اجتماعی و ورزشی اشاره کرد و گفت: اینکه شهرداری ها صرفاً یک سازمان خدماتی نیستند و با همراهی اعضای شوراهای شهر به نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده اند، بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه فعالیت های ورزشی شهرداری ها نیازمند مصوبه شوراها است پیشنهاد می کنم از ظرفیت شوراهای فرادستی مانند شورای عالی استانها و همچنین شوراهای شهرها نیز در این نشست ها استفاده شود.

دومین نشست منطقه ­ای مسئولین ورزش شهرداری­های کشور به میزبانی گرگان برگزار شد

حسین رضائیان دبیر شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری های شمال شرق کشور نیز گفت: مدیریت باشگاه و تیم داری حرفه ای بسیار متفاوت تر و فراتر از مدیریت اداری است.

وی با اشاره به قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال کشور افزود: نشاط اجتماعی ناشی از قهرمانی تیم بسکتبال در شهر گرگان غیر قابل وصف و قابل مقایسه با هیچ پروژه عمرانی نیست.

رضائیان خاطرنشان کرد: شهرداری ها با استفاده از منابع خود در حوزه بسترسازی اقدامات فرهنگی و ورزشی در شهرها نقش آفرینی می کنند و نقش بسزایی در نشاط شهروندان در شرایط دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی کشور بر عهده دارند.

رئیس هیئت اجرایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان افزود: شهرداری ها در رأس هرم شهری با انجام اقدامات فرهنگی و ورزشی برای ترزیق نشاط اجتماعی به شهروندان تلاش می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات