قرارداد ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای تکمیل خط ۲ مترو

قرارداد ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای تکمیل خط ۲ مترو

    قرارداد ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای تکمیل خط ۲ مترو

    معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای تجهیز خط دوی مترو از طریق مشارکت با شرکت مپنا امضا شده به تایید شورای اسلامی شهر رسیده است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان محسن رنجبر اظهار کرد: به دنبال این هستیم که برای مردم شهر زندگی فراهم کنیم، بنابراین کیفیت زندگی مردم در ابعاد مختلف از جمله زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید ارتقا داده شود و یکی از مباحثی که می‌تواند در این ابعاد کیفیت زندگی را بالا ببرد، حمل و نقل عمومی است.

    وی افزود: در چهار سال گذشته به دلایل مختلف فقط ۱۹۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد، این در حالی است که ۶۰۰ اتوبوس در این دوره از رده خارج شده است.

    معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از وجه‌های همت شهرداری و شورا برای رسیدن به اهداف شهر زندگی مباحث مرتبط با حمل و نقل عمومی و زیست محیطی است که در این راستا دو اتفاق ویژه رخ داد که نخستین آن، اضافه شدن ۱۷۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری است.

    وی تصریح کرد: برای گسترش اتوبوسرانی به دنبال مشارکت بخش خصوصی نیز هستیم تا خطوط را واگذار کرده و اتوبوس نو توسط بخش خصوصی وارد شود. مابه التفاوت هزینه آن را به سرمایه‌گذار می‌دهیم و تضمین می‌کنیم که ورود به این عرصه سودآور است.

    معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: زمانی که ناوگان حمل و نقل عمومی نو شود و کمیت دستگاه‌های اتوبوس نیز افزایش یابد می‌توانیم در تمام عرصه‌های شهر پوشش مناسب و خدمت رسانی بهینه را داشته باشیم.

    وی با اشاره به تامین مالی برای تجهیز خط دوی مترو گفت: قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای تجهیز خط دوی مترو از طریق مشارکت با شرکت مپنا امضا شده به تایید شورای اسلامی شهر رسیده است. به دنبال این قرارداد، در چهار سال آینده خط دوی مترو تکمیل می‌شود وبه کمک حمل و نقل پاک می‌آید.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات