نقش آفرینی سازمان حفاظت محیط زیست در هدایت روند توسعه کشور

نقش آفرینی سازمان حفاظت محیط زیست در هدایت روند توسعه کشور

نقش آفرینی سازمان حفاظت محیط زیست در هدایت روند توسعه کشور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست همواره روند توسعه کشور را هدایت کرده است .
به گزارش«پارما» کیومرث کلانتری، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش مهم این سازمان در توسعه کشور ، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گاه در مقابل توسعه همه جانبه کشور ایستادگی نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: توسعه حق طبیعی و از مطالبات اولیه این نسل است اما توسعه باید بلند مدت ، متوازن ، همه جانبه و در ظرفیت قابل تحمل محیط زیست باشد تا به شکست نیانجامد .

معاون محیطزیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان تاکید کرد: توسعه یک منشور و یک پدیده چند بعدی است بنابراین توسعه صرفا رشد اقتصادی نیست! کشور مادامی به توسعه پایدار می‌رسد که نیاز این نسل را برآورد کند ، بدون آنکه نسل آینده را برای تامین نیازشان به مخاطره بیندازد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای سعادت و سلامت این نسل راهی جز سرمایه گذاری پایدار بر پایه منابع موجود ، افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نخواهیم داشت .

وی هم‌چنین ظرفیت‌های طبیعی و زیست محیطی کشور را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: محیطبانان عزیز و کارشناسان خبره در سازمان محیط زیست با حداقل امکانات در خدمت طبیعت و محیط زیست کشور هستند .

کیومرث کلانتری در ادامه گفت: هم اکنون در کشور عزیزمان ایران بهترین پارک های ملی و مناطق حفاظت شده را داریم و این موهبت الهی است که به ما اعطا شده و خوشبختانه از تنوع زیستی بسیار بالایی برخورداریم .

وی در پایان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست زودتر از مهلت‌های قانونی پاسخ تمام استعلام‌های دستگاه‌های توسعه‌ای کشور را داده و تا کنون در مقابل فرصت طلب‌ها، سود جویان، زمین خواران و کوه‌خوران نیز با تمام قدرت ایستاده است؛ چون هم قوانین خاص و عام دارد و هم ضابط خاص قوه محترم قضاییه است .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات