در یک ماه گذشته؛ 15متخلف شکار و صید در کاشان دستگیر شدند

در یک ماه گذشته؛ 15متخلف شکار و صید در کاشان دستگیر شدند

15 متخلف شکار و صید در یک ماه گذشته در کاشان دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری 15 متخلف شکار و صید در یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش«پارما» الهیار دولتخواه در این باره گفت: بر کسی پوشیده نیست که سال 1400 یکی از خشک ترین سالهای سنوات اخیر بوده است و این خشکسالی بشدت محیط زیست و تنوع زیستی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: در چنین شرایط سختی خیلی دور از ذهن نیست که حیات وحش جهت رفع نیازهای اساسی حیات خود به محدوده زیستی انسان ها نزدیک بشوند.

وی گفت: خوشبختانه مردم طبیعت دوست شهرستان در این شرایط برخوردی مهربانانه با حیات وحش داشته اند.

وی افزود: در این بین و با تشدید خشکسالی در فصل تابستان شکارچیان غیر قانونی با سوء استفاده از شرایط زیست محیطی موجود حاکم بر شهرستان کاشان بویژه در شهریورماه به سمت حیات وحش تشنه نشانه رفته در چنین وضعیتی محیط بانان سبزپوش شهرستان این حافظان بی ادعای طبیعت با همتی مضاعف و تلاشی ستودنی شهریور ماه امسال را برای شکارچیان غیرقانونی نا امن کردند.

وی تصریح کرد: به طوری که در طول یکماهه پایانی تابستان 15 متخلف شکار و صید در غالب چهار گروه در ماموریت های جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

دولتخواه افزود: از این متخلفان در مجموع 3 لاشه حیوان شکار شده و چهار قبضه اسلحه شامل یک قبضه اسلحه قاچاق کشف و ضبط شد .

وی خاطرنشان کرد: در کنار این بی مهری ها و تلخ کامی های ناشی از شکار غیر قانونی ، نجات دو راس بره میش وحشی توسط کوهنوردان طبیعت دوست کاشانی و تیمار توسط دامپزشک و رها سازی آنها در زیستگاه طبیعی کام دوستداران محیط زیست شهرستان را شیرین نمود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات