خريد 10 ميليارد تومان تجهيزات فردي براي آتش‌نشانان اصفهان

خريد 10 ميليارد تومان تجهيزات فردي براي آتش‌نشانان اصفهان

به گزارش خبرنگار ايمنا ، حسين اميري در نخستين سمپوزيوم استاني ايمني، آتش نشاني و  HSE به مناسبت گراميداشت شهداي آتش نشان و با رويكرد تحليل و بررسي حادثه پلاسكو اظهار كرد: آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو حادثه‌اي بود كه دل همه را به درد آورد چرا كه در جريان آن تعدادي از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند.

وي با تاكيد بر ضرورت و اهميت ايمني شهر، افزود: توجه نداشتن به ايمني و تأمين نكردن زيرساخت هاي ايمني شهر مي تواند منجر به بروز حوادث ناگوار باشد.

معاون خدمات شهري شهردار اصفهان تصريح كرد: امروز به دليل پيچيدگي زندگي شهري و ترافيك، ارتفاع‌سازي ساختمان‌ها، وجود صنايع حادثه‌ساز، روزانه با بحران‌ها، حوادث و حريق‌هاي زيادي روبه رو مي‌شويم و اگر نتوانيم خودمان را با نوع روش‌هاي برخورد با بحران‌ها منطبق كنيم، آثار زيان‌باري براي امدادگران و هزينه‌هاي هنگفتي براي مديران شهري به همراه خواهد داشت.

وي ادامه داد: آشنايي با اصول ايمني منطبق با HSE و آشنايي با زيرساخت‌هاي شهري و مديريت شهري براي آتش‌نشانان لازم و ضروري است.

اميري با بيان اينكه در شهر بايد به ازاي هر 50 هزار نفر يك ايستگاه آتش نشاني وجود داشته باشد، گفت: شهر اصفهان با دو ميليون نفر جمعيت به 40 ايستگاه آتش نشاني نياز دارد در حالي كه اكنون تنها 24 ايستگاه در اين شهر وجود دارد؛ البته يك ايستگاه جديد احداث و مورد بهره برداري قرار گرفت و ايستگاه دوم نيز تا پايان سال به بهره برداري مي‌رسد.

وي خاطرنشان كرد: امسال عمليات احداث سه ايستگاه  آتش نشاني در شهر اصفهان آغاز شده و احداث دو ايستگاه ديگر نيز در مرحله صدور مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه است.

معاون خدمات شهري شهردار اصفهان گفت: يكي ديگر از شرايط زيرساخت‌هاي ايمني شهر، تأمين تجهيزات است كه خوشبختانه با تدبير شوراي شهر، شهردار اصفهان و هيئت مديره سازمان آتش نشاني بيش از 32 دستگاه ماشين‌آلات مورد نياز سازمان آتش نشاني خريداري شده كه تكميل تجهيزات و نصب وسايل مورد نياز بر روي اين خودروها در حال انجام است.

وي خاطرنشان كرد: سازمان آتش نشاني اصفهان در حال خريد10 ميليارد تومان تجهيزات فردي است كه اميدواريم اين امكانات وسيله‌اي براي برخورد يا پيشگيري از بحران ها و حوادث در سطح شهر باشد.

اميري با بيان اينكه روزانه در شهر حوادث و اتفاقات زيادي رخ مي‌دهد، اما مهم علم پيشگيري و علم برخورد با حوادث و كاهش خطرپذيري و همچنين كاهش تلفات انساني است، گفت: اصول ايمني منطبق با HSE موضوع ايمني، بهداشت و حفاظت محيط كار را مورد تاكيد قرار مي‌دهد تا بتوانيم رويكردها و روش هاي مناسب براي جلوگيري از وقوع حوادث را به كار بگيريم.

وي تصريح كرد: بازديدها، بازرسي‌ها و توجه به نكات ناايمن در سطح شهر به ويژه از ساختمان‌ها، مراكز پرجمعيت، مدارس، خوابگاه‌هاي دانشجويي، بيمارستان‌ها، بازار شهر بايد انجام شود زيرا اين مكان‌ها همه از نقاط حساس و حادثه خيز و نيازمند توجه است، از اين رو بايد دانش خود را در زمينه برخورد با اين بحران‌ها ارتقاء دهيم.

معاون خدمات شهري شهردار اصفهان گفت: آتش نشاني شهر اصفهان با وجود نيروهاي فعال توانسته در سطح كشور جايگاه مناسبي را به دست آورد و در بين شهر مشهد و تهران آتش نشانان اصفهان كمترين زمان رسيدن به محل حادثه متعلق به آتش نشانان اصفهان است.

وي خاطرنشان كرد: اصفهان نسبت به تهران و مشهد رتبه سوم تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني در كشور را دارد، البته بايد تعداد ايستگاه‌ها را افزايش دهيم.

اميري با اشاره به كمك‌رساني شهرداري اصفهان به سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان، اظهار كرد: در جريان سيل استان لرستان، خوزستان وسيل اخير سيستان و بلوچستان اولين گروه‌هاي امدادي از اصفهان عازم شدند و در سيستان نيز نيروهاي شهرداري اصفهان طي چهار روز شهر كنارك را پاكسازي كرده و امداد رساني لازم را انجام دادند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات