ساخت هتل وکیل کرمان کلید خورد

ساخت هتل وکیل کرمان کلید خورد

پس از گذشت سه سال از کلنگ زنی ساخت هتل پنج ستاره کرمان در محل کاروانسرای تاریخی وکیل مسئولان کرمان از آغاز آزادسازی مسیر طرح خبر می دهند.

ساخت هتل پنج ستاره وکیل کرمان که از سال ۸۶ متوقف شده بود سرانجام با آزاد سازی مسیر این هتل وارد مرحله جدیدی شده است. احداث هتل پنج ستاره در محل کاروانسرای تاریخی وکیل در مجموعه گنجعلیخان کرمان که در سال ۱۲۸۷ به فرمان اسماعیل خان وکیل الملک والی وقت کرمان ساخته شده است در سال ۸۵ در کرمان مصوب شد اما درنهایت به دلیل برخی مشکلات در آزادسازی مسیر هتل متوقف شد.

هر چند که ساخت این هتل و مجموعه تفریحی در آن زمان به عنوان یکی از مهمترین اخبار کرمان منتشر می شد و ماکت این هتل نیز که قرار بود توسط یک شرکت خارجی ساخته شود رونمای شد اما درنهایت اجرای این پروژه در کرمان پس از گذشته چهار سال بار دیگر مورد توجه مسدولان قرار گرفته است. شهردار منطقه یک کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان در خصوص آزاد سازی مسیر این هتل که مهمترین مانع احداث هتل قلمداد می شد اظهارداشت: عملیات آزاد سازی مسیر اجرای پروژه‌ هتل وکیل کرمان در حال اجرا است.

علیرضا شریفی با اشاره به اینکه کاروانسرای وکیل کرمان با هویت ملی و حوادث تاریخی کشور آمیخته شده است، افزود: تبدیل این کاروانسرا به هتل، کاربری فرهنگی و اقتصادی این مکان را بیشتر می ‌کند. وی کاروانسرای وکیل را نگین ارزشمند شهر کرمان خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه‌ یک شهر کرمان، بافت قدیم و میراث فرهنگی این شهر را در خود جای داده است، امیدواریم با تلاش سایر مسئولان استان کرمان بهره برداری بیشتری از این میراث غنی و گرانبها داشته باشیم.

شهردار منطقه‌ یک کرمان در خصوص فعالیتهای انجام شده برای اجرای پروژه‌ هتل وکیل گفت: جهت آزادسازی مسیر اجرای این پروژه بیش از هفت هزار و ۷۵۰ متر مربع عرصه و بیش از دو هزار ۳۶۸ متر مربع ساختمان باید تملک و تخریب شود. این مسئول تعداد املاک موجود در مسیر پروژه‌ هتل وکیل را ۱۸ ملک خواند و گفت: تملک این تعداد ملک بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد. وی از تملک و تخریب پنج پلاک ثبتی جهت آزاد سازی این مسیر در سال گذشته خبر داد و افزود: تملک این پلاکهای ثبتی با صرف هزینه ‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

شریفی در ادامه تملک مدرسه‌ جواد الائمه با صرف ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده برای آزادسازی مسیر اجرای پروژه‌ هتل وکیل کرمان اعلام کرد. شهردار منطقه‌ یک کرمان با بیان اینکه هیچ تلاشی بدون حضور و مشارکت مردم به ثمر نمی‌رسد اظهار امیدواری کرد با همکاری شهروندان عملیات تملک و آزاد سازی مسیر اجرای پروژه‌ هتل وکیل با سرعت بیشتری انجام شود.

    نظرات