اسکان زلزله زدگان تربت حیدریه و رشتخوار

اسکان زلزله زدگان تربت حیدریه و رشتخوار

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان آذرماه تمام افراد حادثه‌دیده در زلزله تربت حیدریه و رشتخوار که در چادرهای امدادی مستقر هستند در منازل مسکونی اسکان پیدا می‌کنند.

حسین عرفانیان در رابطه با روند اسکان حادثه‌دیدگان زلزله تربت‌حیدریه و رشتخوار اظهار داشت: با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی برای زلزله این دو شهرستان امیدواریم تا پایان آذرماه سال‌جاری تمام افرادی که در چادرها به سر می‌برند در منازل مسکونی که در حد سفت کاری رسیده است اسکان پیدا کنند.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان رضوی در رابطه با روند کند رسیدگی به این آسیب‌دیدگان گفت:‌ در ماه‌های ابتدایی وقوع زلزله با توجه به اینکه اعتبارات ملی برای این امر ابلاغ نشده بود،‌ از محل اعتبارات، منابع و امکانات استانی برای بازسازی منازل افراد آسیب دیده اختصاص پیدا کرد که این امر زمینه‌ساز کندی روند بازسازی در این مناطق شد. وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل اداری ارائه تسهیلات به آسیب‌دیدگان به پایان رسیده است و ادامه روند بازسازی مستلزم همکاری و مشارکت مردم به منظور بهره‌گیری از این تسهیلات در راستای بهسازی و بازسازی منازل شخصی است.

عرفانیان در رابطه با مانور زلزله که همزمان با روز ملی این بلای طبیعی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود گفت: روز ۸ آذر همزمان با روز ملی زلزله زنگ ایمنی و زلزله هم راستا با سایر استان‌ها در مدارس استان نواخته می‌شود. وی همچنین در رابطه با ابلاغ وزیر کشور به استانداران سراسر ایران در رابطه با اقدامات انجام شده برای روز ملی زلزله تصریح کرد: در این راستا مقرر شده است مانورهای شش‌گانه‌ای در سطح استان و همزمان با این روز ملی برگزار شود که نخستین مانورها در مدارس شهری، روستایی و عشایری با فرض زلزله‌ای به بزرگی شش ریشتر برگزار می‌شود.

مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان رضوی در رابطه با سایر برنامه‌های اجرایی در این روز گفت: دومین مانور روز زلزله در ۳۳ اداره کل استان با هدف افزایش توانایی ادارات و سازمان‌ها در تخلیه و پناه‌گیری برگزار می‌شود همچنین برای نخستین بار در استان در پنج کارخانه مستقر در شهرک صنعتی توس مانور زلزله برگزار می‌شود. وی برگزاری مانور زلزله در ساختمان‌های مرتفع را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد و گفت: در این راستا در سه نقطه شهر مشهد که شامل مراکز پر تردد نظیر پایانه مسافربری، ساختمان مرتفع و هتل فرهنگ محدوده شهرداری ثامن و ادارات از جمله شهرداری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

عرفانیان همچنین از برگزاری نخستین مانور امداد و نجات توسط پایگاه هوانیروز مشهد خبر داد و گفت:‌در این راستا و با توجه به امکان امداد هوایی نخستین مانور امداد و نجات هوایی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود. وی با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: در تمام مانورها از حضور نیروهای بسیج ادارات و ارگان‌ها برای تامین امنیت مانورها استفاده می‌شود و تامین امنیت در خارج از اداره وسازمان نیز برعهده نیروی انتظامی است.

منبع: شاسا

    نظرات