تملک پروژه باغ موزه ستارخان به اتمام رسید/ بهره برداری از استخر آتش‌نشانی ستارخان در نیمه نخست امسال

تملک پروژه باغ موزه ستارخان به اتمام رسید/ بهره برداری از استخر آتش‌نشانی ستارخان در نیمه نخست امسال

به گزارش شهریار ، هادی مقدم‌زاده در این برنامه با اشاره به بودجه یک هزارو ۱۵۰ میلیارد تومانی منطقه ۴ اظهار کرد: از این مبلغ،  ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی و ۶۵۰ میلیارد تومان به حوزه جاری اختصاص یافته است که بخش بودجه عمرانی نیز بصورت مجزا در ۵۰ ردیف تعریف شده است.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به هزینه ۹۰۰ میلیاردریالی پروژه ورزشی استخر آتش‌نشانی ستارخان، افزود: تلاش داریم این پروژه زیرساختی در نیمه نخست سال به بهره‌برداری برسد.

وی به افتتاح فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی سه ونیم هکتاری ستارخان در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: در فازهای بعدی این مجموعه، سالن ورزشی و پارک برای رفاه شهروندان احداث خواهد شد.

مقدم زاده تصریح  کرد:  احیا و بهره برداری از ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید قویدل و چمن مصنوعی شهدای هوانیروز در هفته های گذشته گام دیگری از اقدامات توسعه زیرساخت ورزشی این منطقه است.

وی افزود: همچنین فرهنگسرای استاد شهاب نیز در سال جاری بهره برداری و تقدیم شهروندان می شود.

او به احداث بیست و ششمین ایستگاه آتش نشانی تبریز اشاره کرد و افزود: ایستگاه شهدای ارتش در خیابان شهرداری ارتش توسط منطقه ۴ احداث می شود.

شهردار منطقه ۴ ابراز کرد: همچنین قرارگاه مسکن در مساحت ۳ هزاروسیصد مترمربع در محدوده میدان آذربایجان اجرا می شود.

او به برنامه ریزی این منطقه برای توسعه ۶۰ هکتاری توسعه فضای سبز در سال جاری اشاره کرد و افزود: با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال این اقدام در محدوده پارک بزرگ آغاز شده و در دست اقدام است.

وی با اشاره به بافت متراکم منطقه ۴، خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیاردتومان تلاش داریم در نواحی ۴ گانه منطقه خدمات شایسته ای با محوریت شهرداران ناحیه به شهروندان ارائه کنیم.

مقدم زاده با اشاره به مطالبه شهروندان و ضرورت اجرای مسیرگشایی ها، افزود: با بهره‌برداری از خیابان فلسطین‌جنوبی در سال گذشته توانستیم با ایجاد دسترسی، بخشی از بار ترافیکی در محدوده مرکزی تبریز را مدیریت کنیم.

مقدم زاده به اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی این منطقه برای ۷ مورد مسیرگشایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کوی فروردین، شهید بی مثل، شهید آدمزاد، شهید پورباقر علوی و سعیددیوان و تملکات سطح منطقه بخشی از این مسیرگشایی هاست.

شهردار منطقه ۴ به آسفالت ریزی ۳۷ هزار تنی این منطقه در سال گذشته با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: این درحالی است که این رقم برای سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است. انتطار داریم با این تمهید، گام بلندی در نوسازی و بهسازی معابر سطح منطقه صورت پذیرد.

شهردار منطقه ۴ اذعان کرد:  برای احیای بافت و خانه های تاریخی ضرورت دارد همه دستگاه ها برای حفظ هویت تاریخی شهر، تعامل بالا و هم افزایی موثر داشته باشند.

او یادآور شد: آخرین ملک پروژه باغ موزه ستارخان به عنوان یکی از پروژه های ارزشمند حفظ و هویت افزایی خانه های تاریخی و توسعه زیرساخت گردشگری، تملک شد و طی هفته های پیش رو عملیات اجرایی و عمرانی این باغ موزه آغاز می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات