برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی نقشه راه و الگو دستگاه های حوزه فرهنگی است

برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی نقشه راه و الگو دستگاه های حوزه فرهنگی است





حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج با بیان اینکه براساس دستورالعملی که از شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد هر استان سند فرهنگی جداگانه‌ای مربوط به چالش‌های فرهنگی خود باید تدوین می‌کرد، اظهار داشت: استان البرز جزء شش استان اول کشور است که برش نقشه فرهنگی استان البرز با کمک کارشناسان شورای فرهنگ عمومی تهیه و تنظیم و تصویب شد؛در اصل این نقشه راه اقدامات فرهنگی ،اجتماعی است که به حمدالله در دوره اول سال ششم شورای شهر نهایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج به اجرایی کردن فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه در شورای عالی فرهنگ عمومی اولین استانی هستیم که توانستیم برش نقشه فرهنگی را به مرحله عملیاتی شدن برسانیم لازمه این اقدام نگاشت نهاده فعالیت ها برای هر یک از دستگاه های این حوزه است.

سعیدی بیان کرد: شهرداری در سال ۱۴۰۲ برای اجرای نقشه فرهنگی با ۶۵ دستگاه دولتی و نهادهای عمومی و بخش خصوصی تفاهم نامه همکاری منعقد کرد و مقرر شد در راستای عملیاتی کردن نقشه مهندسی در دستگاه های دولتی ۵۰ درصد از کل هزینه را پرداخت و در بخش خصوصی نیز تا ۷۰ درصد اجرای برنامه ها را عهده دار شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: امید می رود با اجرای نقشه مهندسی فرهنگی شاهد توانمند سازی نهادها و دستگاه ها در حوزه فرهنگی ،تقویت برنامه ها و ارتقاء میزان اثر بخشی فعالیتها ر ا شاهد شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: نقشه فرهنگی از موازی کاری و اقدامات و برنامه های بی اثر جلوگیری می کند این نقشه به دنبال باز مهندسی شبکه های اجتماعی و نخبگان حوزه فرهنگی است و به نظر می رسد با طراحی صورت گرفته حلقه های میانی نقش موثری در فعالیت های فرهنگی به خود بگیرند.

سعیدی یادآور شد:در این سند تلاش شده همه فعالیت های فرهنگی میزان تاثیرگذاری آن در سطح جامعه به صورت شفاف با جزئیات طراحی و تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مثل آموزش و پرورش،صدا و سیما، ورزش و جوانان ،سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل اجتماعی ،استانداری ،دانشگاهها و حوزه کودک و نوجوان حضور بیشتری در اجرای برنامه ها خواهند داشت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات