کلانشهر کرج به بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد

کلانشهر کرج به بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ علی قاسم پور با بیان اینکه روزی شهر کرج حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت اما امروز تعداد آن ها بیش از ۱۵۰ دستگاه نیست، اظهار داشت: نیاز کلانشهر کرج به بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال است.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج تاکید کرد: چندین دستگاه اتوبوس برقی به مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است، اگرچه به شدت نسبت به آن انتقاد دارم و نمی دانم که در این شهر جواب می دهد یا خیر چون قبلا جواب نداده و زیرساخت های لازم برای اتوبوس های برقی نیز فراهم نشده است. است که به عنوان یک متخصص شهری باید از اتوبوس برقی استقبال کنم اما به شرطی که زیرساخت های لازم فراهم باشد.

قاسم پور بیان کرد: رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج با تاکید بر اینکه نباید پشت حرف های قشنگ محیط زیستی پنهان شویم، مطرح کرد: با توجه به توپوگرافی کرج، ممکن است این اتوبوس های برقی به سرنوشت اتوبوس هایی که قبلا خریداری شده اند و هنوز در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی هستند، دچار شوند، در صورتیکه می توانستیم با همین هزینه اتوبوس های غیربرقی بیشتری خریداری کنیم. ما مجبور نیستیم در همه حوزه ها خود را پایلوت قرار دهیم، اگر خوب است چرا بقیه پایلوت نمی شوند؟

وی یادآور شد: راهکار اصلی برای کاهش ترافیک، تغییر فرهنگ مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، پاک کردن هوای شهرها و توسعه زیرساختی و ناوگانی حمل و نقل عمومی است که امیدوارم این اتفاق رقم بخورد.

قاسم پور خاطرنشان کرد: شهرستان کرج بخش عمده ای از جمعیت و وسعت استان البرز را به خود اختصاص داده و طبیعتا قسمت عمده ای از موضوعات و مشکلات استان نیز مربوط به این شهرستان است.

به گفته رییس شورای اسلامی شهرستان کرج ؛شهرداری ها باید از دستگاه های صرفا خدماتی بودن خارج شوند و نقش و وظیفه خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی ایفا کنند و به همه ابعاد زندگی مردم بپردازند زیرا زندگی مردم در خدمات شهری و عمران شهری خلاصه نمی شود و شهرداری ها باید در فرهنگ، موضوعات اجتماعی، نگاه به جامعه و … نیز نقش آفرینی کنند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات