مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد

مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد



حجت الاسلام علیرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج ضمن گرامیداشت هفته وقف و قدردانی از واقفان نیکوکار و خادمین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، توفیق بیش از پیش همه خیراندیشان را در ترویج و توسعه ارزش‌های انسانی و رفع نیازهای جامعه از حضرت باریتعالی مسئلت کرد و اظهار داشت: وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه نهاد وقف عامل بسیار مهمی در جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مدیریت شهری با اجرای مکانیسم هایی می تواند بهره وری وقف را افزایش دهد و از فوائد و سوددهی وقف در خدمت رسانی به مردم و ارتقای زندگی آحاد جامعه استفاده نماید.

سعیدی بیان کرد: شهرداری در این راستا باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای افزایش تعامل و همکاری خود با اداره اوقاف حرکت کند و نسبت به موضوعات وقف و اوقاف اقدامات لازم بخصوص در مسایل فرهنگی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: برخی گمان می‌کنند باید اموال و املاک بسیاری داشته باشند تا بتوانند به سنت حسنه وقف روی بیاورند در حالی‌که می‌توان با حداقل دارایی‌ها به عنوان یک واقف نقش ایفا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: تعامل مناسبی با مجموعه اوقاف و امور خیریه در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد که با احیای موقوفات و آبادانی وقف ثمره آن برای شهروندان بیشتر مشهود خواهد بود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات