اولویت در آرامش،کارآمدی و ثبات مدیریت است و این شورا تجربه،هوشمندی و تعقل لازم در تحقق آن را دارد

اولویت در آرامش،کارآمدی و ثبات مدیریت است و این شورا تجربه،هوشمندی و تعقل لازم در تحقق آن را دارد



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصدو سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت:در دوره ششم از شورای اسلامی شهر با ادعای کارآمدی، شایسته گزینی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی آغاز به کار نمودیم و امروز باید به مردم،همکاران محترم شهرداری و دلسوزان واقعی مدیریت شهری پاسخ دهیم،چه کرده ایم؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در بخش کارآمدی در شورا بارها عرض کرده ام در جهاد تبیین علیرغم دستور هوشمندانه مقام معظم رهبری، بسیار کم کار بوده ایم،از اعضای محترم و روسای کمیسیون ها مجدد درخواست می کنم، گزارش عملکرد واقعی شورای ششم و آثار آن در مدیریت شهری را برای تنویر افکار عمومی تشریح نمایند.

چپردار خطاب به رییس شورای شهر بیان کرد: به نظر می رسد در تمهید بستر این امر مهم به ویژه بهره مندی از پتانسیل روابط عمومی،صدا و سیما و خبر گزاری ها اقدام موثر تری لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت:البته در گزارش عملکرد یا نطق در شورا، خودزنی سیاسی یا لاف تبلیغاتی هر دو مذموم است، در حوزه های مدیریت شهری و تکالیف مقرر شورا برای هرکدام از اعضای محترم آنقدر کار کرده و امور نا کرده هست، که پرداختن به آن گاهی در اشتغال به حواشی مغفول مانده است.

چپردار در خصوص شایسته گزینی، افزود:آقای شهردار من در کمیته نیروی انسانی شورا نبوده ام و از صحت تشکیل کمیته شایسته گزینی که بارها ادعای تقید به آن را داشته اید،اطلاع ندارم.ولیکن از شما بعنوان شهردار منتخب سئوال می کنم،چرا در مدیریت شما برخی از نیرو های شایسته و کار آمد حذف،بی انگیزه یا از گردنه مدیریت خارج مانده و یا می شوند؟ غرض یا تکلیف من از باب نظارت است.

وی اذعان کرد: آقای شهردار اسباب حذف همکاران خوب در شهرداری و آثار انتصابات ضربدری دوستان مورد وثوق تان که شرح مبهم آن روشن است،چیست؟ با آنکه قائلم مسئولیت و اختیار انتصاب مدیران با شماست ولیکن هنوز نفهمیده ام،علت خاتمه همکاری برخی درمدیریت های وقت،همکارانی عزیزی چون مرتضی شریف کاظمی،مهدی رشیدی،عباس میری،فرج اله ایلیات،فیض اردکانی، محسن برجی،حمید دانشی،سعید صفری،حسین کمالی دهقان تا به محمد گروسی و جابجایی های ضربدری در بازه های زمانی زودگذر چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد:به این بهانه از خدمات بسیار ارزشمند دوست و همکار عزیزم محمد گروسی که ثابت کرد با طریق معمول،پاکدستی،اقدام مبتنی بر قانون و احترام متقابل میشود تعامل داشت، مدیریت موفق ۲۶ ماه شبانه روزی در منطقه گواه این ادعاست،تشکر می کنم.

چپردار یادآور شد: اینکه گروسی در ماموریتی موثر قصد خدمت داشته و گویا خودشان تمایل به ادامه مسئولیت نداشته اند،یک وجه ماجراست وجه دیگر آنست که چرا یک نیروی کارآمد،موفق و مورد وثوق در بدنه شهرداری باید هزینه ایستادن در مقابل فساد مدیریت شهری را آنقدر بدهد که خسته شود و تمایل به همکاری نداشته باشد؟ و در عوض برخی از مدیران با وجود ابهام در کارآمدی،نقض درحضور و حتی دست درازی که ان شالله صحت نداشته باشد،در امنیت جا خوش نموده و اراده حذف محضرشان نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار بیان کرد: واقعیت آن است مادامی که کمیته شایسته گزینی موثر یا واقعی در خارج از بطن شهرداری باشد به نظر آنچه در ساختمان شهرداری و مدیریت شهری عیان است،مجازی و اسباب بهانه های مکرر است.

وی خاطرنشان کرد: آقای شهردار بد نیست،قدری از مشاورین تان اجازه بگیرید و برای معاونین و مدیران جاری، مستقر و یا حتی نا مستقر در مدیریت شهری و کارکنان شهرداری فارغ از فرادستی دیپلماتیک وقت بگذارید تا مطلع شوید چه میزان به کارآمدی و صداقت شما در مدیریت یک ساله اعتماد دارند؟ البته حساب آن چند مدیر رانتی یا رفقای مورد وثوق از این گلایه های نا فرجام،جداست.

وی تاکید کرد:روسای محترم و عالی قضایی و اطلاعاتی استان، مکرر و مواکد در حضور ۱۳ عضو شورا، بارها فرموده اند که صلاحیت مدیران و کارکنان باید مستند به مکاتبات رسمی باشد و بسیار بدیهی است که نقل و قول شفاهی،محلی از اعراب یا قابلیت استناد در این حوزه را ندارد،چرا در ناگماردن یا برداشتن برخی مصادیق، غیر واقع افراد را متهم به نظر دستگاه های نظارتی یا اطلاعاتی می نمایید، چرا گاهی اراده و توان ایستادن بر تصمیمات یا مصالح مدیریت شهری را ندارید و حاضر نیستید برای دفاع از مدیران تان هزینه پرداخت نمایید یا گاهی تعلل یا تدبیر نظر خود را غیر واقع در عهده نظارت یا اطلاعات می نهید؟

چپردار تصریح کرد: آقای رئیس به شهردار محترم بفرمائید، احتیاط بیشتری نمایند که برابر قانون،آموزه های دینی و مبانی اخلاقی این اندازه از نقض صداقت و امانت نا بخشودنی است. وی تاکید کرد: آقای شهردار من به شما رای نداده ام که حاصل آن ناکارآمدی،نابلدی،رانت،فساد و یا انبوه گلایه یا بی انگیزگی و برهم زدن آرامش در مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: خوب است همه بدانند اولویت شورا و شهرداری درآرامش،کارآمدی،وحدت و ثبات مدیریت است، اعضای شورا بعد از دوسال فراز و نشیب امروز به لطف الهی واجد تجربه،هوشمندی و تعقل بیشتری بوده و ضرورت تحقق این مهم را بیش از دیگران متوجه اند و رعایت می نمایند لذا توصیه،مصلحت و ملاحظات هم سقفی دارد که شرط آن در کارآمدی محقق می شود.

به گفته چپردار، همه واقفیم جابجایی شهردار منتخب چه اندازه هزینه دارد و اگر ماندن شهردار توام با اصلاح،تعقل،کارآمدی،تعامل،آرامش، ثبات و احترام متقابل باشد،صواب بلاتردید است.

ولی این را هم بشنوید؛ما بهای سنگین داده ایم تا فهمیده ایم،کسی را که قصد ماندن ندارد یا قدر موهبت نداند، باید راهی کرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات