با هدف تامین پایدار مصرف برق؛ اولین جلسه رویداد منطقه‌ای مدی...

با هدف تامین پایدار مصرف برق؛ اولین جلسه رویداد منطقه‌ای مدی...

با هدف کمک به تامین پایدار مصرف برق کشور، اولین جلسه رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف برق در مرکز کشور (استان‌های تهران، البرز و قم ) با همکاری پژوهشگاه نیرو، صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی و ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کارگزاری شرکت کنترل انرژی پاسارگاد (سِپ)، در روز یکشنبه چهارم دی‌ماه در محل سالن رنجبر پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.
بر این اساس به منظور برگزاری شایسته و تاثیر گذار این رویداد، نشست مشترکی با هدف هم اندیشی و تبادل‌نظر با دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
این نشست با حضور شرکت‌های اصلی شامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، شرکت‌های توزیع نیروی برق استان البزر و قم و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مرکز توسعه فناوری صنعت برق و انرژی، صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی، مرکز توسعه فناوری‌های مدیریت مصرف انرژی پژوهشگاه نیرو و شرکت کنترل انرژی پاسارگاد برگزار شد.
در این نشست دکتر سهراب امینی ولاشانی"رئیس مرکز توسعه فناوری‌های مدیریت مصرف انرژی"، ضمن اشاره به چارچوب کار و ظرفیت‌های قانونی، روش تعامل و اهداف رویداد را تشریح نمودند.
دکتر مصطفی مافی "رئیس مرکز توسعه فناوری برق و انرژی (مرکز رشد پژوهشگاه نیرو)"، در مورد نقش نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در مبحث بهینه‌سازی مصرف برق به ارائه توضیحاتی پرداختند.
دکتر سپهر برزی‌مهر "مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی"، مکانیسم‌های حمایت و تأمین مالی صندوق از طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق را تشریح کردند.
در ادامه این نشست مدل اجرایی کردن رویداد با هدف اجرایی کردن حداقل پنج طرح پایلوت و نقش ذی‌نفعان توسط مهندس مرادی "مدیرعامل شرکت سِپ" و کارگزار رویداد ارائه گردید.

در ادامه جلسه هرکدام از شرکت‌های تأمین انرژی ظرفیت‌های موجود، تاریخچه اقدامات و موانع تعامل و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی برق در صنایع تحت پوشش خود را بیان نمودند. در این نشست تمام دستگاه‌ها از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران تمایل خود را برای هرگونه همکاری در ادامه رویداد اعلام نمودند و قرار شد در مرحله بعدی جلساتی بین صنایع تحت پوشش هر منطقه با پرسنل آن منطقه برگزار و نیازسنجی طرح‌ها صورت پذیرد.
در این نشست فرآیند اجرایی کردن طرح‌ها به شرح ذیل اعلام گردید.

- قدم اول شناسائی فرصت‌های صرفه‌جوئی انرژی الکتریکی در خطوط تولید صنایع
- قدم بعدی تامین مالی برای عملیاتی نمودن طرح‌های واجد توجیه فنی و اقتصادی
همچنین شناسائی فرصت‌های بهینه‌سازی با همکاری شرکت‌های فناور/شرکت‌های خدمات انرژی/خبرگان حوزه انرژی مستقر در منطقه و با مساعدت کارشناسان/مدیران انرژی صنایع صورت می‌پذیرد.
در ادامه طرح‌های تدوین شده در هر صنعت برای کمیته ارزیابی ارسال شده و طرح‌های منتخب کمیته ارزیابی با همکاری و موافقت همان صنعت برای تامین مالی به صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی/ دبیرخانه بند ط/سایر موسسات مالی ارسال و پس از تامین مالی عملیاتی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات