دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان والامقام «نوحه‌خوان قره‌آغاج» و «جابری»

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان والامقام «نوحه‌خوان قره‌آغاج» و «جابری»

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار عصر امروز به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی، حکیمه غفوری، علی‌رضا نوای باغبان، یاسین بجانی و احد صادقی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده معظم شهیدان والامقام «علیرضا و غلامرضا نوحه‌خوان قره‌آغاج» و «علیرضا جابری فروغ» دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت : شهدای والامقام، با مجاهدت‌ها و رشادت‌های بی بدیل خود، آموزه‌های اخلاقی و دینی نظیر ایثار، گذشت و فداکاری را که در مکتب اهل بیت علیهم السلام فرا گرفته بودند به زیبایی تفسیر کردند.

شهردار تبریز با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا در جامعه یادآور شد: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم می داند همه ظرفیت های خود را در جهت معرفی تک تک شهدای والامقام به نسل جوانان و همچنین گرامیداشت خانواده معظم آنان به کار گیرد.

یعقوب هوشیار در این دیدار به نقش مهم و حیاتی شهدا که هر قطره از خون آنها ریشه انقلاب را  تنومند بوده و چراغی پر فروغ در پیشبرد انقلاب اسلامی است، اشاره کرده و خانواده شهدا را بزرگ‌ترین پشت و پناه انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

هوشیار خاطر نشان کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

شهردار تبریز یادآورشد: بنده به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده شهدای والامقام حضور می یابیم، سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند.

وی افزود: این دیدار فرصتی برای زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره کسانی است که در شرایط سخت جان خود را تسلیم اسلام و میهن عزیزمان کردند و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و استمرار راه آنها، وظیفه‌ای شرعی و ملی است.

در پایان، شهردار تبریز با اهدا لوح هایی جداگانه از خانواده شهیدان والامقام «علیرضا و غلامرضا نوحه‌خوان قره‌آغاج» و «علیرضا جابری فروغ» قدردانی کرد.

شهید والامقام علیرضا نوحه‌خوان قره‌آغاج متولد دهم آذر سال ۱۳۴۲ در تبریز و در تاریخ چهارم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در سوسنگرد به فیض شهادت رسید.

شهید والامقام غلامرضا نوحه‌خوان قره‌آغاج متولد بیستم شهریور سال ۱۳۴۷ در تبریز و در تاریخ نوزدهم دی سال ۱۳۶۴ در عملیات کربلای ۵ شلمچه  به فیض شهادت نائل آمده و پیکر مطهر ایشان در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آرام گرفته است.

بسیجی شهید علیرضا جابری فروغ یکم مرداد سال ۱۳۴۷ در تبریز دیده به جهان گشوده و در تاریخ چهاردهم مرداد سال ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۷ سردشت به فیض شهادت رسیده و پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آرام گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات