حذف قوانین دست‌و‌پاگیر از فرآیند ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان ...

حذف قوانین دست‌و‌پاگیر از فرآیند ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان ...

"مریم کارگر نجفی" در جلسه مشترک با شرکت‌های دانش بنیان که در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو برگزار شد، با تأکید بر اهتمام ویژه وزارت نیرو برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هدف نشست مشترک با دانش بنیان‌ها کسب اطلاع دقیق و بهتر نسبت به مشکلات و مسائل مرتبط با این شرکت‌ها است.
کارگر نجفی افزود: یکی از مشکلات در دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان این است که برای وضع قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نسبت به مشارکت دادن این شرکت‌ها اقدام نمی‌کنیم که باید این ضعف برطرف شود.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در ادامه گفت: نامه نگاری‌های پیچیده و قوانین دست و پاگیر از جمله مشکلات بزرگی است که شرکت‌های دانش بنیان را با چالش مواجه کرده و ما تلاش می‌کنیم تا در وزارت نیرو تا آنجا که می‌شود فرایند‌های حمایتی اعم از صدور مجوز و یا اعطای تسهیلات را با سرعت بیشتری پیش ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: قانون مانع زدایی از صنعت برق، قانون قانون جهش تولید دانش‌بنیان و نیز اعتبارات مناسبی که برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده همگی نشان از آن دارد که شرایط برای بهبود وضعیت دانش‌بنیان‌ها فراهم است و تنها موضوعی که باقی می‌ماند برنامه‌ریزی دقیق و عمل کردن به آن است.
کارگر نجفی در پایان با اشاره به تلاش برای برگزاری نشست مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان با وزیر نیرو در آینده نزدیک تصریح کرد: لازم است از اعتبارات، قوانین و ضوابط موجود در مسیر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو احسن استفاده شود.
در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت آب و برق کشور به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند و از موضوعاتی چون بروکراسی اداری، لزوم اعتماد به شرکت‌های نوپا، اشتراک گذاری زیرساخت‌های آزمایشگاهی وزارت نیرو با شرکت‌ها، مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی و... به عنوان بخشی از چالش‌های پیش روی خود سخن گفتند.
این نشست همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با حضور دکتر سمیه رفیعی "نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس"، مهندس مریم کارگر نجفی " معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو"، دکتر نوربخش" مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو"، دکتر مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو"، دکتر مصطفی مافی "رئیس مرکز رشد پژوهشگاه نیرو" و تعدادی از مدیران تحقیقات شرکت‌های مادر تخصصی و مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان در محل سالن رنجبر پژوهشگاه نیرو برگزار گردید. لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات