پَرین به معنای سبک و پرین بتن آمود کارخانه تولیدکننده سیستمهای بتن هوادار اتوکلاو شده سبک تحت نام تجاری پرین است. این کارخانه در حال حاضر با تولید روزانه ۱۵۵۰ متر مکعب بلوک بتن هوادار اتوکلاو شده و تولید چسب بلوک به میزان ۱۵۰ تن در روز، بزرگترین و بروز ترین کارخانه تولید کننده سیستمهای AAC در ایران می باشد. واحد تولید بتن AAC (بتن گازی) از شرکت هس آلمان و واحد تولید ملات آماده از شرکت لاهتی فنلاند خریداری شده است.

عملیات اجرایی ساخت کارخانه پرین بتن در تاریخ ۱۳۸۸/۸/۸ و در زمینی به وسعت ۲۲ هکتارآغاز گردید. موقعیت جغرافیایی ممتاز، امکان دسترسی این کارخانه به شاهراه حمل و نقل جاده ای و ریلی را فراهم ساخته که این امر کاهش شدید هزینه های انتقال برای مشتریان را به همراه داشته است. این کارخانه در کیلومتر ۴۰ جاده نیشابور- مشهد واقع شده و مشتمل بر واحدهای تولیدی به این شرح می باشد:

واحد تولید بلوک های بتن هوادار اتوکلاو شده (AAC) به ظرفیت۱۵۵۰ متر مکعب در روز تحت لیسانس شرکت هس آلمان
واحد تولید ملات آماده به ظرفیت ۱۵۰ تن در روز تحت لیسانس شرکت لاهتی فنلاند
واحد خُردایش و فرآوری سیلیس به ظرفیت ۵۰۰ تن در روز
واحد خُردایش و فرآوری سنگ آهک به میزان ۵۰۰ تن در روز
کوره پخت آهک به ظرفیت ۱۵۰ تن در روز
واحد تولید پودر آهک میکرونیزه
رسالت پرین بتن آمود، حفظ محیط زیست با ارائه محصولاتی سبز همراه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. فلسفه وجودی این شرکت ارتقای ظرفیت های ساخت و ساز در بخش ساختمان بوده که این امر به معنی پیشرو بودن در تولید فرآورده های مدرن است.

شرکت پرین بتن آمود، کسب بیشترین رضایت و اطمینان خاطر مصرف کننده در به کار بردن محصولات و خلق ارزش برای مشتریان و سایر ذینفعان را جوهره تمامی فعالیت های خود می داند .