بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

دوشنبه، ۲۷ آذر، ۱۳۹۶ | Monday, 18 December , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

روزانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در خطوط BRT جابه‌جا می‌شوند

کد خبر: 2100 Print This Post
۱۱ دی ۱۳۸۹ | ۱۰:۴۴
روزانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در خطوط BRT جابه‌جا می‌شوند

www.Bananews.ir‌مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه پس از اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، به میزان مسافران اتوبوسرانی ۶/۱۳ درصد افزوده شده است، گفت: اتوبوس های تندرو نقش بسیار پر رنگی در جا به جایی شهروندان دارند، به گونه‌ای که روزانه بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر توسط ۵ خط BRT جا به جا می‌شوند.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایلنا، پیمان سنندجی با بیان این مطلب تصریح کرد: اگر امروز خطوط BRT در تهران نبود و مدیریت شهری با جدیت احداث این خطوط را دنبال نمی‌کرد، با هدفمند‌سازی یارانه‌ها و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، دچار مشکل می‌شدیم ونمی‌توانستیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.

او ادامه داد: اما اکنون خطوط اتوبوس‌های تندرو نقش به سزایی را در جابه جایی شهروندان ایفا می‌کنند، به گونه‌ای که تنها در خط ۱ اتوبوس‌های BRT روزانه بیش از ۵۵۰ هزار مسافر و در خط ۷ بیش از ۴۲۰ هزار نفر جابه جا می‌شوند.

سنندجی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با هدفمند‌سازی یارانه‌ها به مرور بیش از ۲۵ درصد به تعداد مسافران اتوبوسرانی افزوده می شود، گفت: ما پیش از این نیز اعلام کرده بودیم برای پاسخگویی به این افزایش تقاضاها، به ۲ هزار اتوبوس جدید نیاز داریم که تاکنون تنها قول تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ما داده شده که این اتوبوس‌ها اکنون در حال شماره گذاری هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه افزایش زیاد قیمت سوخت CNG نسبت به سایر حامل های انرژی، مشکلاتی را در پی داشته است، گفت: ۵۰ درصد اتوبوس‌های شهر تهران گازسوز هستند، اتوبوس هایی که پیش از هدفمندسازی یارانه‌ها گاز را به قیمت بسیار پایین و در حد صفر دریافت می کردند اما اکنون باید برای هر متر مکعب ۳۰۰ تومان بپردازند به گونه‌ای که هر راننده روزانه حدود ۴۰ هزار تومان باید پول گاز بدهد.

او تصریح کرد : ما در سیاست‌های کلان تصمیم گرفتیم، قیمت واقعی سفر که بیش از ۴۰۰ تومان است را از مردم نگیریم و حتی اتوبوس‌های بخش خصوصی را هم به دریافت هزینه‌های کمتری مجبور کردیم و به نوعی خود، ما به‌التفاوت نرخ کرایه هر سفر را با قیمت واقعی پرداخت می کردیم، اما اکنون با افزایش قیمت‌های سوخت واقعا با مشکل مواجه هستیم .

سنندجی افزایش قیمت گازوئیل را یکی دیگر از دغدغه‌های اتوبوسرانی و راننده های اتوبوس دانست و گفت : گازوئیل ۱۶۵ ریالی هم به گازوئیل ۱۵۰ تومانی تبدیل شده و راننده ای که قبلا باید برای ۱۵۰ لیتر گازوئیل ۲ هزار ۴۹۵ تومان می‌پرداخت اکنون باید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بپردازد.

سنندجی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری برای ثابت نگه داشت نرخ بلیت اتوبوس و مترو، ما به‌التفاوت قیمت‌ها را که بسیار زیاد است تقبل کرده است که مردم تحت فشار قرار نگیرد اما ادامه روند کنونی در توان و قدرت شهرداری‌ها نیست و انتظار می‌رود، دولت حمایت‌های جدی وهمه جانبه‌ای در بحث سوخت و یارانه‌های مورد نیاز حمل و نقل عمومی داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها