بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

سه شنبه، ۲ آبان، ۱۳۹۶ | Tuesday, 24 October , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

تکمیل آزادراه تهران ـ شمال در گرو تامین اعتبار بالغ بر دو هزار میلیارد تومان

کد خبر: 9283 Print This Post
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۱:۱۹
تکمیل آزادراه تهران ـ شمال در گرو تامین اعتبار بالغ بر دو هزار میلیارد تومان

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و ترابری با بیان این‌که تکمیل آزاد راه تهران-شمال به بودجه‌ای معادل بودجه شرکت ساخت برای احداث کلیه پروژه‌ها نیاز دارد، گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد‌راه، راه اصلی و راه‌آهن با اعتباری حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در سال ۹۰ اولویت ما پروژه‌های نیمه تمامی است که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: همه تلاش ما براین است که اعتبارات را به سمت این پروژه‌ها سوق دهیم.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان این‌که از این پس در مطالعه‌ی پروژه‌ها دقت بیشتری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: قصد داریم با طراحی بهینه و مناسب نظارت و کنترل کیفی را افزایش داده تا کیفیت پروژه‌ها ارتقاء یابد و حداقل ۱۰ درصد در اعتبارات عمرانی وزارت راه و ترابری صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این‌که حدود شش هزار کیلومتر راه‌آهن در دست احداث داریم، گفت: قصد داریم تا پایان سال ۵۰۰ کیلومتر راه را به بهره‌برداری برسانیم.

صادقی با اشاره به این‌که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است، گفت: تلاش ما براین است که ۳۰۰ کیلومتر آزادراه را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه‌ دو هزار کیلومتر آزادراه و راه اصلی در دست احداث است و سعی داریم هزار و ۵۰۰ کیلومتر را افتتاح کنیم، خاطرنشان کرد: آزاد‌راه‌های تهران- قزوین – رشت، ساوه – همدان و تهران – شمال از مهم‌ترین پروژه‌های آزاد‌راهی هستند که قصد داریم بر آنها تمرکز کرده و برخی از قطعه‌ها را تا پایان سال ۹۰ افتتاح کنیم.

وی در ادامه افزود: برای احداث آزاد‌راه تهران- شمال حداقل به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد‌تومان اعتبار نیاز داریم این درحالی است که برای کل پروژه‌های در دست اقدام شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور دو هزار و ۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

صادقی گفت: با بودجه موجود باید کل پروژه‌ها را کنار گذاشته و اقدام به تکمیل آزاد‌راه تهران – شمال کنیم، بنابراین به دنبال منابع دیگری به غیر از منابع دولتی هستیم.

معاون وزیر راه و ترابری از جلب مشارکت بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت برای تسریع در پروژه‌های آزاد‌راهی خبر داد و اظهار کرد: راه‌آهن‌های قزوین – رشت -آستارا، تبریز – میانه، راه‌آهن برقی اصفهان – تهران، برقی‌کردن راه‌آهن مشهد- تهران ، راه‌اندازی راه‌آهن بم – زاهدان که سیستان‌وبلوچستان را به فارس و مرکز کشور متصل می‌کند و تکمیل ایستگاه پایانی راه‌آهن اصفهان -شیراز از اولویت‌های وزارت راه و ترابری در بخش راه‌آهن است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها