بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

جمعه، ۳۱ شهریور، ۱۳۹۶ | Friday, 22 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

استتار آزادراه تهران – شمال !

کد خبر: 42425 Print This Post
۱۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۶:۱۱
استتار آزادراه تهران – شمال !

http://www.bananews.ir/نحوه افتتاح قسمت آماده آزادراه تهران- شمال در نوروز امسال به گونه‌ای بود که باعث شد این پرسش در ذهن مسافران نوروزی استان مازندران جا بگیرد: «چرا آداب مربوط به گشایش یک آزادراه جدید در مجاورت جاده قدیمی، برای پرترددترین محور مواصلاتی کشور رعایت نشد؟»

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اول فروردین امسال در شرایطی که انتظار می‌رفت بعد از سال‌ها وعده‌ دولت‌های قدیم و فعلی، امکان مسافرت به شهرهای استان مازندران از مسیری غیر از جاده پرپیچ و خم چالوس انجام شود، قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۱ کیلومتر از مرزن‌آباد تا چالوس به روی خودروها گشوده شد.
کل این آزادراه حدود ۱۲۰ کیلومتر مسافت دارد که در صورت تکمیل آن، زمان سفر از تهران به مقصد چالوس را تا یک‌‌دوم کاهش می‌دهد.
اما قطعه ۴ این آزادراه در شرایطی زیربار ترافیکی رفت که ورودی این آزادراه فاقد علائم و تابلوی راهنمایی برای هدایت خودروها به داخل مسیر آزادراه بود.
البته در مسیر تهران به چالوس، تاحدودی امکان تشخیص ورودی آزادراه وجود دارد، اما در چالوس، بیشتر از آنکه ورودی آزادراه قابل تشخیص و مشاهده باشد، این جاده قدیمی است که در تابلوهای ترافیکی نصب شده در معابر، خودروهای عازم تهران را به سمت خود هدایت می‌کند.
ظاهرا مسوولان ترافیکی هنوز به این باور نرسیده‌اند که آزادراه تهران-شمال قابلیت بهره‌برداری پیدا کرده است چون تابلوهای بزرگ راهنمایی در چالوس که مقصد تهران و کرج را نشان می‌دهد کماکان، جاده قدیمی را نشانه گرفته است و ابعاد تابلوی نصب‌شده در ابتدای آزادراه به قدری کوچک و جانمایی آن به قدری نامناسب است که به این راحتی امکان شناسایی محل ورودی آزادراه وجود ندارد.
این در حالی است که در تبلیغاتی که روزهای پایانی سال گذشته برای این آزادراه انجام شد به نحوی بود که تجهیز کامل کل مسافت آزادراه و امکان تردد در سرتاسر این مسیر را القا می‌کرد. البته آن‌طور که در روز افتتاح قطعه ۴ این آزادراه اعلام شد و گفته شد «این مسیر به صورت موقتی برای سفرهای نوروزی باز شده و قرار است بعد از تعطیلات نوروز به‌صورت رسمی و با حضور مسوولان، افتتاح رسمی شود» تاحدودی می‌شد حدس زد برخی تجهیزات این آزادراه آماده نباشد. اما تغییر تابلوهای ترافیکی و نصب علائم برای راهنمایی به سمت آزادراه و همچنین تسهیل تشخیص آزادراه از جاده قدیمی، ساده‌ترین اقدامی بود که می‌توانست قبل از گشایش آزادراه تهران-شمال، انجام شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها