بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

پنج شنبه، ۳۰ شهریور، ۱۳۹۶ | Thursday, 21 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

افتتاح قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال قطعی است

کد خبر: 39131 Print This Post
۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۰۸:۲۲
افتتاح قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال قطعی است

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعی بودن افتتاح قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیمانکار در قطعه ۴ مشغول به کار است و کار ساخت این قطعه روال عادی خود را طی می‌کند.

وی افزود: در صورت نبود بارندگی و شرایط جوی نامناسب که مانع کار در قطعه ۴ شود، قصد داریم کار ساخت این قطعه را تا دهه فجر امسال به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: در صورت بروز مشکلات ناشی از بارندگی در منطقه آنچه مسلم است، قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

صادقی درباره کنسرسیوم وارد شده به قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال نیز اظهار کرد: کنسرسیوم از زمان پذیرش فعالیت در دو قطعه دو و سه آزادراه تهران – شمال، شش ماه فرصت برای انجام مطالعه در دو قطعه ۲ و ۳ از ما خواست.

وی افزود: کار مطالعه در دو قطعه ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال دو تا سه ماه به صورت صحرایی باید انجام شود و در این فصل به دلیل بارندگی این موضوع تعطیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد‌:‌ پس از پایان مطالعات میدانی توسط کنسرسیوم ایرانی قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال، نتایج و برآورد هزینه برای ساخت این دو قطعه به ما اعلام می‌شود و در صورت تایید، کار ساخت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا سال‌ها از بر زمین خوردن کلنگ ساخت آزادراه تهران – شمال می‌گذرد و با توجه به امروز و فردا شدن افتتاح تنها ۲۱ کیلومتر از آن در قطعه ۴ داستان این پروژه پیر حوزه راه کشور همچنان ادامه دارد.

آزادراه تهران – شمال به منظور کوتاه کردن و ایمن کردن مسیر تهران – شمال و در جهت جایگزینی جاده قدیمی و پر پیچ و خم چالوس در ۴ قطعه از تهران تا چالوس برنامه‌ریزی شد و انجام این پروژه به صورت مشارکت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان بخش خصوصی آغاز شد، آغازی که گویا هیچ سرانجامی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

با وجود این تاریخچه ۲۰ ساله و وعده هر وزیر سر کار آمده برای نهایی کردن ساخت این آزادراه، علی نیکزاد عزم خود را برای افتتاح حداقل قطعه ۴ این طرح جزم کرد اما انگار حتی افتتاح این ۲۱ کیلومتر نیز کار سختی شده است.

حتی اگر امسال شاهد زیر بار ترافیک رفتن قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال باشیم، باز هم باید سال‌ها متنظر بمانیم تا از تهران تا مرزن‌آباد نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رفع مشکل معارض، حل مسائل مربوط به فاینانس و … ساخته شود.  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها