بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | Monday, 21 May , 2018
بنر تبلیغاتی کاوش

آسیب پذیری رویه آسفالت تا چندسال آینده درصورت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز

کد خبر: 21983 Print This Post
۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۰۸:۰۲
آسیب پذیری رویه آسفالت تا چندسال آینده درصورت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز

http://www.bananews.ir/معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در شرایط موجود، کشور به ۷ تا ۸ هزار کیلومتر آزاد راه نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه سالانه۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلومتر بزرگ راه و آزاد راه در کشور ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد، هزینه احداث آزادراه را بسیار سنگین دانست و افزود: در حاضر کشور یک هزار و۹۵۰ کیلومتر آزادراه دارد این در حالی است که در شرایط موجود کشور به۷ تا ۸ هزار کیلومتر آزادراه نیاز دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم آزادراه‌های کشور به ۵ هزار کیلومتر و تا نیمه دوم برنامه به ۶ تا ۷ هزار کیلومتر برسد.

وی با اشاره به اینکه۹۰ درصد از حمل و نقل بار و مسافر کشور در طول جاده‌ها انجام می شود، اظهار کرد: سالانه۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری کشور نوسازی و تعدادی نیز خریداری می شوند اما برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و انجام اقدامات حفاظتی بویژه در نقطه سردسیر ۸ هزار دستگاه ماشین آلات توانمند و نو نیاز است.

حسن نیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در سطح کشور وجود دارد که عمر آنها بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که امید است تا پایان برنامه پنجم عمر این ماشین آلات به زیر۱۰ سال برسد تا خدمات مطلوب و متناسب با نیاز مردم ارائه شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات راهداری تصریح کرد: برای بروز رسانی تجهزات راهداری سالانه۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است درحالی که سالیانه۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین می شود که امید است این میزان افزایش یابد.

به گفته وی، با همکاری هواشناسی، در۵۶ گردنه در سطح کشور ایستگاه هواشناسی جاده‌ای تا پایان نیمه دوم سال بعد مستقر خواهد شد به طوری که این ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای اقدامات قبل از بارش را در دستور کار قرار داده و مشخص می کند که چه اقدامات پیشگیرانه ای باید انجام شود.

وی تامین اعتبار برای نگهداری مطلوب راه‌ها که مورد نیاز میلیون‌ها کاربر در کشور است را اساسی دانست و با بیان اینکه طی دو سال گذشته یکی از بزرگترین مشکلات، تامین اعتبار برای خرید قیر بوده است، اظهار کرد: در سال ۸۸ در کشور حدود ۲۳ میلیون تن آسفالت ریخته شد این در حالی است که با کاهش۱۰ میلیون تنی در سال ۸۹ به ۱۳٫۵میلیون تن رسیده است که دلیل آن کاهش تولید قیر به خاطر افزایش ۶ برابری قیمت آن است به طوری که قیمت قیر قبلا ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بود که اکنون قیمت آن به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است بنابراین اگر اعتبار مورد نیاز تامین نشود رویه آسفالت تا چند سال آینده آسیب پذیری شدیدی خواهد داشت.

حسن نیا در خصوص نقاط پر حادثه خیز خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در طول راه های کشور دو هزار نقطه حادثه خیز وجود دارد که بخشی از این نقاط در سراسر کشور حذف شده و ۸۰۰ تا یک هزار نقطه نیز در دست اقدام برای حذف شدن است امید است الباقی نقاط نیز با تامین اعتبار طی سال های آینده انجام شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه برای حذف و ایمن سازی نقاط حادثه خیز سالانه۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما سالانه ۱۰۰میلیارد تومان ابلاغ اعتبار می‌شود و تخصیص نیز کمتر است.

به گفته وی، جاده‌ها نقاط پر حادثه ندارند ولی با توسعه مکان‌های شهری، صنعتی و سرعت زیاد ماشین‌ها این نقاط ایجاد می شوند که در حال حاضر اقدامات کم هزینه و زودبازده با نصب علایم هشدار دهنده در طول راه‌ها انجام شده که امید است مردم با توجه به این علایم سلامت خود را تضمین کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها