بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

پنج شنبه، ۳۰ شهریور، ۱۳۹۶ | Thursday, 21 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

آخرین‌ وضعیت آزادراه اصفهان ـ شیراز

کد خبر: 20720 Print This Post
۰۳ آذر ۱۳۹۰ | ۰۷:۰۷
آخرین‌ وضعیت آزادراه اصفهان ـ شیراز

http://www.bananews.ir/آزادراه اصفهان ـ شیراز که در زمان آغاز عملیات اجرایی‌اش از آن به عنوان فرصت تاریخی برای سرمایه‌گذارى مضاعف در منطقه یاد شد بنا به اعلام مسوولان یکی از توجیه‌دارترین پروژه‌های راه‌سازی کشور به‌شمار می‌رود که مدت اجرا در زمان کلنگ‌زنی سه‌سال اعلام‌ شده‌ است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طرح احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان حدود ۴۰ سال قبل پی‌ریزی شده اما تا ابتدای انقلاب مطالعات محدودی انجام و تقریبا از تیرماه سال گذشته وارد فاز اجرایی و در دی ماه کلنگ‌زنی شده است.

بر این اساس، عملیات اجرایی این طرح در دو قطعه مجزا و از منطقه “تنگ خیاره” شهر صدرا تا “سده “شهرستان اقلید و همچنین از “سده ” شهرستان اقلید تا “ایزدخواست” شهرستان آباده آغاز شد.

در‌باره وضعیت این پروژه مهندس رضا پیل‌پایه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این‌که آزادراه اصفهان ـ شیراز به دو منطقه تقسیم شده است، گفت: منطقه اول در اختیار قرارگاه خاتم‌الاوصیا است که فعال است و منطقه دیگر دست بخش خصوصی است که کار را به کندی پیش‌ می‌برند بنابراین در حال مذاکره هستیم تا مشکل را حل کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این پروژه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ تصریح کرد: هنوز برای اظهارنظر درباره زمان افتتاح این پروژه زود است.

از سوی دیگر مهندس احمد صادقی – معاون وزیر راه و شهرسازی – درباره قطعه‌ای از این پروژه که ساخت آن برعهده بخش خصوصی است، اظهار کرد: ساخت یک قطعه از این پروژه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که پیگیر هستیم این بخش هم مانند قطعه دیگر فعال شود.

وی ادامه داد: چون این قطعه با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی ساخته می‌شود، موظف هستیم که اخطار و فرصت بدهیم و اگر هم مشکل حل نشد باید به سراغ سرمایه‌گذار دیگر برویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز از اظهارنظر درباره زمان به بهره‌برداری رسیدن این پروژه امتناع ورزید و تصریح کرد: زمان اجرا سه سال در نظر گرفت شده است.

اجرای این پروژه باعث می‌شود سالانه به‌طو متوسط بیش از یک هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود و همچنین سالیانه بیش از۱۸۰ میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی از تلفات و تصادفات جاده‌ای را داشته باشیم.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها