بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

سه شنبه، ۳۱ مرداد، ۱۳۹۶ | Tuesday, 22 August , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها

کد خبر: 18489 Print This Post
۱۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۰:۴۷
اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه طی شش ماه اخیر ‌۵۰۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای حذف شده از اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس ، با بیان اینکه ارتقاء امنیت جاده‌های جزو برنامه‌های اصلی این سازمان است، اظهار داشت: زمانی که در جاده‌ای فرعی تقاضای سفر زیاد شود، قطعاً شرایط این جاده فرعی امکان را برای سرعت‌های بالا مهیا نخواهد ساخت بنابراین مجبوریم که شعاع قوس‌های جاده‌ای را افزایش و در واقع جاده را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه طی شش ماه اخیر در راستای نیل به اهداف توسعه ایمنی راه و بهسازی راه‌ها ۵۰۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای حذف شده ادامه داد: این ۵۰۰ نقطه پرحادثه از جاده‌‌های اصلی حذف شدند؛ درواقع با توجه به استاندارد کردن شعاع قوس‌های جاده‌ای، اگر سرعت هم در پیچ‌ها بیش از حد مجاز باشد، امکان واژگونی خودرو کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه رفع نقاط پر حادثه در قالب “نقطه” و “مقطع” در حال بررسی است، گفت: تا پایان سال گذشته بیش از یک هزار نقطه پرحادثه شناسایی و برطرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارتقاء جاده با توجه به افزایش تقاضا مدنظر است، افزود: در این راستا تبدیل جاده‌های فرعی به جاده‌های اصلی، تبدیل جاده‌های اصلی به بزرگراه و تبدیل بزرگراه‌ها به آزاد‌راه‌ها، با مشخصات فنی مدنظر است تا ارایه سطح خدمات مطلوب باشد.

* اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها

افندی‌زاده اظهار داشت: در سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه‌های ملی و استانی را در جهت بهسازی راه‌ها، برطرف کردن نقاط پرحادثه، ارتقاء جاده‌های کشور و تجهیز جاده‌ها به سیستم هوشمند از جمله دوربین‌های تصویری، دستگاه‌های تردد‌شمار، تابلوهای vms و از این قبیل اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه استان‌های سردسیر و گرمسیر متناسب با نیاز بودجه‌بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در پروژه‌های مربوط به سازمان راهداری معمولاً از ۸۰۰ میلیارد تومان مذکور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ‌برای علایم و تجهیزات ایمنی همه ساله هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته تعداد تابلوهای راهنمایی و علایم در جاده‌ها افزایش بسزایی داشته است، افزود: تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد که راننده به چه طریق باید در جاده رانندگی کند.

* خط‌کشی ۲۰ هزار کیلومتر محور مواصلاتی طی شش ماه اخیر

افندی‌زاده با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته سعی شد اصلاح نقاط و مقاطع پرحادثه به بهترین وجه صورت گیرد، تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌ها خط‌کشی شد و در ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی نصب و تهیه حفاظ، گاردریل و نیوجرسی انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: میزان قابل توجهی از راه‌ها که در سال‌های ‌دور براساس سرعت طرح، وقت احداث شده‌اند، هم‌اکنون با تغییر تکنولوژی در خودروها و افزایش سرعت وسایل‌ نقلیه نیازمند اصلاح و بهسازی از جمله ترانشه‌برداری جهت بازشدن شعاع دید رانندگان، ایمن‌سازی تقاطع‌های همسطح، افزایش خطوط عبوری و ارتقاء ظرفیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه‌ راهداری،‌ نگهداری مطلوب و بهینه راه‌ها، ارتقای ایمنی و روان‌سازی ترافیک در جاده‌ها است، گفت: در این راستا ‌از مجموع ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در جاده‌های کشور، ۴۸۰ کیلومتر در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، ۶۷۵ کیلومتر در راه‌های اصلی، ۱۱۲۰ کیلومتر در راه‌های فرعی و روستایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین ۲ هزار کیلومتر درزگیری با قیر پلیمری، ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار مترمربع اجرای عملیات حفاظتی رویه راه، ۲۸۵ کیلومتر شانه‌سازی راه،۲هزار و ۸۰۰کیلومتر اصلاح شیب شیروانی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ساماندهی ۳۵ مبادی ورودی و خروجی پاسگاه پلیس راه و ایست بازرسی، مطالعه و نصب ۳۴ کیلومتر حصارهای برفگیر در مقاطع لازم راه‌های شریانی، ساماندهی ۲۴ مورد احداث کنارگذر پل‌های بزرگ و تونل در راه‌های کشور از جمله اقدامات شش ماه اخیر سازمان راهداری در زمینه ارتقای ایمنی و روان‌سازی ترافیک است.

* نصب ۴۵۰ تابلوی سرعت متغیر در جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه طی شش ماه اخیر حدود ۱۷۰ هزار علایم افقی و عمودی در جاده‌های کشور نصب شد، خاطرنشان کرد: طی این مدت تعداد زیادی تابلوهای vms (پیام متغیر) و vsl (سرعت متغیر) در جاده‌ها و سیستم‌های روشنایی در مناطقی نظیر گردنه‌ها نصب شده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه طی شش ماه اخیر حدود ۴۵۰ تابلوی سرعت متغیر در جاده‌ها نصب شده است، اظهار داشت: در این تابلوها تنظیم میزان سرعت با توجه به شرایط خاص صورت می‌گیرد زیرا معتقدیم سرعت در هر ساعات شبانه‌روز و بسته به شرایط جوی متفاوت است .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد تابلوهای vms (پیام متغیر) نیز تا پایان سال به ۱۸۰ دستگاه در جاده‌ها افزایش می‌یابد که این تابلوها به مرکز مدیریت راه‌ها متصل می‌شود و اطلاع‌رسانی دقیق انجام می‌دهد.

* اصلی‌ترین عوامل جان‌باختن انسان‌ها در سوانح رانندگی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا پایان شهریورماه با کاهش ۱۳درصد تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم، گفت: ‌رانندگان باید با سرعت مناسب و با توجه به علایم رانندگی در جاده‌ها به نحوی تردد کنند که تا پایان سال شاهد کاهش بسزای سوانح رانندگی باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده بیشترین عامل بروز تلفات در تصادف رانندگی، مواردی نظیر واژگونی خودرو به دلیل سرعت بالا، موتور سیکلت در یک طرف تصادف، عدم رعایت سرعت مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی است که باید تلاش کرد این عوامل کاهش یابد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها