بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

دوشنبه، ۳ مهر، ۱۳۹۶ | Monday, 25 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

‌باز‌سازی و بهسازی ۵۰۰ کیلومتر ریل و دو خطه سازی۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی

کد خبر: 9780 Print This Post
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۵:۴۷
‌باز‌سازی و بهسازی ۵۰۰ کیلومتر ریل و دو خطه سازی۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی

www.BanaNews.irمدیرعامل راه‌آهن ضمن اشاره به لزوم توسعه خطوط ریلی، از اجرای ۲۰۰ کیلومتر عملیات دوخطه کردن و بهسازی و بازسازی ۵۰۰ کیلومتر ریل موجود در سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درخصوص بهسازی و بازسازی خطوط ریلی کشور در سال جاری، اظهار داشت: بهسازی، بازسازی، تراک‌بندی، ATC ،‌CTC، دوخطه کردن و برقی کردن خطوط جزء الزامات اصلی حمل و نقل ریلی است و بر توسعه خطوط اولویت دارد ضمن آنکه توسعه خطوط نیز جزو ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز، دستیابی به توفیقات یعنی میزان بالای جابه‌جایی بار و مسافر، گفت: برای بازسازی و بهسازی خطوط در سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری ‌شده بود که ۳۰۰ کیلومتر آن محقق شد.

صاحب‌محمدی ‌با بیان اینکه در سال ۹۰ هدف‌گذاری تعیین شده ارتقاء رقم مذکور به ۵۰۰ کیلومتر بهسازی و بازسازی خط است، ادامه داد: در سال جاری حدود ۲۰۰ کیلومتر عملیات دو خطه کردن در دست اقدام خواهیم داشت که از مهم‌ترین ‌آنها خط آهن تزرج – بندرعباس به طول ۱۸۰ کیلومتر است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۴۲ کیلومتر دوخطه را اجرا کرده‌ایم، تکمیل ۴۰ ایستگاه و نگهداری از ۱۰ هزار کیلومتر خطوط ریلی را از دیگر اقدامات راه‌آهن جمهوری اسلامی در سال جاری برشمرد.

صاحب محمدی با اشاره به اینکه در سال جاری تمرکز ویژه‌ای به تراک‌بندی و بازگشایی ایستگاه‌ها داریم، اضافه کرد: ارتقاء بهره‌وری یعنی با سرمایه‌گذاری کمتر به ظرفیت بیشتری دست یابیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن به حجم بالای ترافیک در برخی از خطوط راه‌آهن اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌هایی نظیر دو خطه کردن، توسعه خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها، عملیات افزایش توان تحمل بار محوری بیشتر و اصلاح هندسی خطوط در میان مدت منجر به رفع مشکلات ترافیک مسیرهای پرتراکم مرکزی شبکه می‌شود.

صاحب محمدی افزود: در همین راستا تداوم اجرای پروژه‌های فوق در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است به طوری‌ که ‌شرکت راه‌آهن، اعتبار مطلوبی را در راستای رفع گلوگاه‌های ظرفیتی خطوط راه‌آهن در سال ۱۳۹۰ در نظر گرفته است.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: همچنین به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت خطوط در سال ۱۳۹۰، پروژه‌هایی از قبیل بهسازی و نوسازی خطوط، دیوارکشی حریم، سازه‌های حفاظتی و همچنین غیرهم سطح نمودن تقاطع‌ها با اعتباری مطلوب اجرایی خواهد شد.

صاحب‌محمدی ضمن اشاره به لزوم بهسازی و بازسازی ساختمان‌ها و تأسیسات راه‌آهن، خاطرنشان کرد: بازگشایی ایستگاه‌ها، اجرای پروژه‌های بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن، افزایش ظرفیت و توسعه پایانه‌های درآمدزا و بازگشایی ایستگاه‌های راه آهن در سال ۱۳۹۰، ‌در طرح بهسازی و نوسازی ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است‌.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌به امور زیر بنایی در راه‌آهن نیز اشاره کرد و گفت: توسعه و ایجاد ظرفیت زیرساخت ریلی و حفظ سرمایه‌های موجود نیز در سه حوزه خط و سازه‌های فنی، علائم الکتریکی و ارتباطات و ساختمان و تأسیسات مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.‌

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها