بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

شنبه، ۱ مهر، ۱۳۹۶ | Saturday, 23 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه راه‌آهن «قزوین – رشت»

کد خبر: 84673 Print This Post
۰۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۰
پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه راه‌آهن «قزوین – رشت»

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور گفت: پروژه راه‌آهن «قزوین – رشت» نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی همراه بوده است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir «علی خدایی» مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور در جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، با توجه به آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد: حوزه استحفاظی شمالغرب کشور از وردی کهندج آغاز و تا شهرستان مهاباد ادامه دارد که مرکزیت راه‌آهن شمالغرب در استان زنجان قرار دارد.

وی افزود: ۶۰۰ کیلومتر خط اصلی راه‌آهن وجود دارد که شمال خطوط گمرک قزوین، شهرک صنعتی، سیلوی تاکستان و نیروگاه شهیدرجایی است و این در حالی است که ۱۸۰ کیلومتر حوزه فرعی نیز وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین پروژه راه‌آهن دوخطه کردن محور «تهران-زنجان» است که این پروژه به طول ۳۱۵ کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر ۳۶۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را جهت بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال خواهیم کرد چراکه این پروژه می‌تواند سرعت قطارها را از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

خدایی خاطرنشان کرد: مصالح و ادوات استفاده‌شده در این پروژه از مصالح اروپایی و به‌روز بوده است و پیش‌بینی می‎شود علاوه بر افزایش سرعت قطار ترافیک مسیر را نیز کاهش دهد.

وی تصریح کرد: میانگین تأخیر قطارهای مسافربری ۹ دقیقه بوده است که در تلاش هستیم تا این رقم نیز کاهش پیدا کند.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور ادامه داد: اگر از سوی مدیران استان برای راه‌اندازی قطارهای بومی و بین‌شهری درخواست شود آمادگی لازم را برای راه‌اندازی آن خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: پروژه راه‌آهن «قزوین-رشت» نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی همراه بوده است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

خدایی در پایان با اشاره به اینکه گذر خط راه‌آهن از شهر هیچ‌گونه خطری ندارد، گفت: خط راه‌آهن تاکستان نیز هیچ خطری برای ساکنان این شهر ندارد و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد چراکه گذر این خط آهن می‌تواند مزایای زیادی نیز داشته باشد.

 

ایسنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها