بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

دوشنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۶ | Monday, 24 July , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

عملیات آخرین پل راه‌آهن قزوین ـ رشت آغاز شد

کد خبر: 81885 Print This Post
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۷
عملیات آخرین پل راه‌آهن قزوین ـ رشت آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:صد کیلومتر از راه آهن رشت- قزوین ریل گذاری شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ خادمی از پروژه احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت در محدوده منجیل بازدید کرد و با اشاره به اجرای عملیات ریل‌گذاری این مسیر گفت: سال گذشته دولت اتصال پنج استان به شبکه ریلی کشور براساس اقتصاد مقاومتی را برنامه‌ریزی کرد و یکی از این محورها که از سخت‌ترین‌ مسیرها محسوب می‌شود مسیر قزوین ـ رشت است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، محور ارتباط تراتزیتی شمال-جنوب که بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی را در بر خواهد گرفت، فعال می شود خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات و راه اندازی راه آهن در گیلان حمل و تقل ترکیبی در این کریدور به کاهش هزینه ها منجر خواهد شد.

خادمی از اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور به‌ زودی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۲۵ کیلومتر تونل‌های مسیر راه‌آهن قزوین – رشت در حال اتمام است و از حدود ۵۰ پل بزرگی که در این مسیر احداث شده، عملیات اجرایی آخرین پل آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تعداد ۵۸ تونل در مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت حفر شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی محور مذکور در حال اتمام است و از ۱۶۵ کیلومتر طول مسیر، ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و ۶۵ کیلومتر ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

وی از ریل‌گذاری در چهار مسیر در محور راه‌آهن قزوین ـ رشت خبر داد و بیان کرد: تا پایان دولت کنونی طبق برنامه زمانبندی انجام شده، عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت به اتمام می‌رسد و در تلاش هستیم قطار را به رشت برسانیم و مردم گیلان از نعمت ریلی کشور برخوردار شوند.

خادمی مسیر راه آهن قزوین ـ رشت را به لحاظ مهندسی یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین محورها و فعالیت ساختمانی و راهسازی کشور عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی محور مذکور بسیار سنگین است و بناهای بسیار بزرگ، سنگین و منحصر به‌فردی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشتر مسیرها و تونل‌های پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت در بعضی از مواقع دچار ریزش شدند، خاطرنشان کرد:امر مذکور سبب طولانی شدن بعضی از عملیات‌های اجرایی شده و با توجه به تمام مشکلات عملیات احداث پروژه مذکور رو به  اتمام است.

خادمی با بیان اینکه این پروژه منحصر یه فردترین محور ریلی کشور محسوب می شود،تاکید کرد: بلندترین پل در این میسر احداث شده و پل شاهرود زیباترین پل این پروژه است.

وی با بیان اینکه مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت یکی از محورهای ریلی گردشگری و جذاب برای تمام مردم ایران است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای روسازی و زیرسازی محور مذکور هزینه شده اما ارزش ریالی مسیر حدود سه هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عملیات اجرایی احداث راه‌آهن در پنج استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه به طور همزمان در کشور اشاره کرد و افزود: روزانه به طور متوسط پنج کیلومتر در محورهای مذکور ریل‌گذاری انجام می‌شود.

خادمی از شکسته شدن رکورد روزانه ریل‌گذاری در کشور خبر داد و بیان کرد: روز گذشته یک‌هزار و ۷۲۸ متر در محور تهران ـ همدان ریل‌گذاری در یک روز کاری انجام شده و رکورد جدیدی در ریل‌گذاری کشور محسوب می‌شود.

 

ایسنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها