بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

سه شنبه، ۳۰ آبان، ۱۳۹۶ | Tuesday, 21 November , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

پیش‌بینی ۱۴ خط ریلی در طرح جامع مترو پایتخت

کد خبر: 43351 Print This Post
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۷:۵۹
پیش‌بینی ۱۴ خط ریلی در طرح جامع مترو پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر افزایش تقاضای پارکینگ در پایتخت گفت: در سیاست‌های اجرایی خود راهکارهایی در خصوص قیمت‌گذاری پارکینگ و سیاست‌گذاری احداث پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای با در نظر گرفتن محدودیت‌های ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی، ‌ اعمال محدودیت یا ممنوعیت پارک حاشیه‌ای و مجموعه‌ای از راهکارهای مدیریتی را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار افزود: تاکسی به عنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده ناوگان حمل و نقل نیمه عمومی سهم بسزایی در جابه‌جایی مسافران در تهران دارد و ناوگان تاکسیرانی متناسب با این خدمات، تسهیلات و تمهیدات ویژه‌ای را می‌طلبد تا بهره‌وری آن افزایش یابد.
او با اشاره به ضرورت ارتقای عملکرد و بهینه‌سازی سامانه تاکسیرانی و اصلاح این شیوه حمل و نقلی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی جدیدمان کیفی‌سازی تاکسیرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم و نسبت به تعیین تقاضای برآورد نهایی تعداد ناوگان مورد نیاز در جهت نیل به تاکسی استاندارد، کمینه کردن هزینه‌های تاکسی، کاهش زمان تاخیر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایجاد سهولت و دسترسی حداکثری به تاکسی اقدام کرده‌ایم.
تشکری با بیان اینکه زیرساخت‌های ریلی درون شهری به عنوان موثر‌ترین راه حل در کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای در شهرهای پیشرفته دنیا برخوردارند، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها در جابه‌جایی سریع و مطمئن متقاضیان حمل و نقل عمومی در این شهر‌ها سهم عمده‌ای دارند و طراحی شبکه ریلی و مسیرهای بهینه خطوط آن به نحوی که دارای بیشترین مطلوبیت باشند، اهمیت زیادی دارد.
او با اعلام اینکه در بازنگری طرح جامع متروی پایتخت ۵ گزینه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: در ‌‌نهایت گزینه بر‌تر شامل ۸ خط ریلی درون شهری، ۵ خط سریع‌السیر و یک خط ریلی سبک در سال افق طرح انتخاب شد که با تکمیل این خطوط، روزانه ۵/۷ میلیون جابه‌جایی توسط حمل و نقل ریلی در تهران انجام می‌شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، مترو استخوان‌بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهد، گفت: در این طرح اتوبوسرانی به عنوان سامانه مکمل شبکه قطار شهری تهران دیده شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها