بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

چهارشنبه، ۱ آذر، ۱۳۹۶ | Wednesday, 22 November , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

ایمنی ۱۰۰ درصدی شبکه ریلی و واگذاری تمام واگن‌ها به بخش خصوصی

کد خبر: 4211 Print This Post
۰۹ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۰:۵۵
ایمنی ۱۰۰ درصدی شبکه ریلی و واگذاری تمام واگن‌ها به بخش خصوصی

www.BanaNews.irمعاون شرکت راه‌آهن با بیان اینکه هم‌اکنون ایمنی شبکه ریلی کشور ۹۹٫۵ درصد است، از تلاش راه‌آهن برای ارتقاء این رقم به ۱۰۰ درصد خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام واگن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و دولت هیچ واگنی در اختیار ندارد.

منصور عرب یارمحمدی در خصوص نصب علایم به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از فارس، ctc ، atc و سیگنالیسم در راستای ارتقاء ایمنی سیر در راه‌آهن، اظهار داشت: نصب atc در محور تهران _ مشهد در راستای ارتقاء سطح ایمنی، افزایش ظرفیت ناوگان و کاهش زمان سیر، از نقطه گرمسار شروع شده است.

وی ادامه داد: به تمامی ادارات کل راه‌آهن برنامه ایمنی سیر ابلاغ شده است بدین ترتیب که هر اداره کل باید ۲۰ درصد سوانح خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهد که هم‌اکنون اکثریت مناطق راه‌آهن موفق به اجرای این امر شده‌اند.

معاون ارتقاء ایمنی و امور نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در فصل زمستان ایمنی سیر کمی تحدید می‌شود، تصریح کرد: در این فصل برنامه‌های افزایش ایمنی بسیاری اجرا می‌شود؛ به تمامی مناطق طی دستورالعملی جامع اعلام کرده‌ایم که ایمنی را بخصوص در این فصل کاملأ رعایت کنند.

عرب ‌یار‌محمدی با بیان اینکه در راستای ارتقاء ایمنی سیر در راه‌آهن کلاس‌های آموزشی تخصصی بسیاری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها هر ماه در تمامی ادارات کل و واحد‌های ‌سیر و حرکت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقاء ایمنی بسیار تاثیر‌گذار بود، گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۴ درصد سوانح ریلی کاهش یافته است.

عرب ‌یار‌محمدی اذعان داشت: از مهمترین دلایل ‌کاهش ۲۴ درصدی سوانح در کل شبکه ریلی کشور طی ۱۰ ماه نخست سال جاری، می‌توان به نظارت مستمر بر ایمنی، اجرای کلاس‌های آموزشی و پی‌گیری‌های مستمر اداره کل حفاظت و ایمنی اشاره کرد.

معاون ارتقاء ایمنی و امور نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون ایمنی شبکه ریلی کشور ۹۹٫۵ درصد است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانیم؛ البته نمی‌توان خطای نیروی انسانی را به صفر کاهش داد اما تلاش می‌کنیم از طریق فعالیت‌های تخصصی و برگزاری کلاس‌های آموزشی سطح ایمنی را در کل شبکه ریلی شامل حمل بار و مسافر افزایش دهیم.

معاون ارتقاء ایمنی و امور نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در مسیر ریلی اصفهان _ شیراز، نصب علایم با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است.

به گزارش فارس طبق اظهارات مدیرعامل راه‌آهن، در ۱۰ ماه نخست سال گذشته ۳۴۰ سانحه ریلی و در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۲۶۰ سانحه ریلی رخ داده است؛ میزان سوانح در خط در ۱۰ ماه نخست سال گذشته ۳۴ سانحه و در ۱۰ ماه نخست سال ‌جاری ۲۲ سانحه بوده است.

لازم به ذکر است که بخش عمده این سوانح جزء موارد بسیار جزئی بوده به نحوی که حتی توسط هیچیک از مسافران احساس نشده است.

بنا به گفته عبد‌العلی صاحب محمدی آمار خطای انسانی در سوانح سال گذشته ۱۲۳ قطار و در سال جاری به ۷۵ قطار کاهش یافته است.

* یک واگن مسافری یک میلیارد تومان قیمت دارد

عرب ‌یار‌محمدی در خصوص واگذاری ناوگان شامل لکوموتیو و واگن‌ به بخش خصوصی، تصریح کرد: تا پایان سال ۴۰ دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی اضافه می‌شود که شامل ۲۰ دستگاه لکوموتیو «ایران سفیر» و ۲۰ دستگاه «لکوموتیو چینی» است.

عرب ‌یار‌محمدی با بیان اینکه راه‌آهن در حال حاضر تقریبأ هیچ واگنی در اختیار ندارد، اضافه کرد: ۱۷هزار واگن به بخش خصوصی واگذار شده است و مزایده ۴ هزار واگن باقیمانده نیز در حال انجام است.

معاون ارتقاء ایمنی و امور نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در بخش واگن مسافری نیز ۱۰۰ درصد واگن‌ها واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون راه‌آهن مجوزی برای خرید واگن‌ ندارد و تأمین ناوگان شامل لکوموتیو و واگن‌های باری و مسافری، تنها توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اما شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌ با توجه به توان مالی و میزان حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذار ریلی به آنها تسهیلات می‌دهد البته هرچه سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، تسهیلات افزایش می‌یابد.

معاون ارتقاء ایمنی و امور نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حداقل قیمت یک لکوموتیو ۱٫۵ میلیارد تومان و حداکثر قیمت آن چهار میلیارد تومان است؛ قیمت واگن‌های مسافری نیز یک میلیارد تومان بوده و واگن‌های باری‌ ۶ محوره تا ۱۵۰ میلیون تومان و ۴ محوره آن تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

عرب ‌یار‌محمدی ادامه داد: بدان دلیل که سرمایه‌گذاری برای توسعه ناوگان ریلی رقم بالایی را می‌طلبد، راه‌آهن معتقد است که باید در ارایه تسهیلات بانکی به بخش خصوصی کمک کرد.

به گزارش فارس ۱۷ هزار واگن باری به بخش خصوصی واگذار شده است و با اتمام واگذاری رجا به صندوق تامین اجتماعی راه‌آهن دیگر واگن مسافری نخواهد داشت.

‌ بخش خصوصی از ابتدای سال‌جاری ۴۰ لکوموتیو خود را در ناوگان بکار گرفته شده است که این رقم معادل ۹ درصد لکوموتیوهای موجود ناوگان است.

بنا به گفته مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی اران، راه‌آهن ۵۰ درصد هزینه خرید ناوگان را به صورت تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها