بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

شنبه، ۲۹ مهر، ۱۳۹۶ | Saturday, 21 October , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

آخرین اخبار از قطار سریع‌السیر قم ـ اصفهان

کد خبر: 24244 Print This Post
۱۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۲:۰۸
آخرین اخبار از قطار سریع‌السیر قم ـ اصفهان

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای انجام عملیات قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد، بخش خصوصی به‌دنبال دریافت مجوزها از وزارت امور اقتصادی و دارایی است، اظهار کرد: دولت می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت و تضمین‌های لازم را بدهد تا بخش خصوصی سرمایه‌اش را وارد این حوزه کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا درباره توسعه حمل ونقل ریلی مسافری اظهار کرد: توسعه مسافرت‌ها با قطار برعهده شرکت راه‌آهن است و ما وظیفه ساخت را داشته و اعتقاد داریم که توجیه اصلی راه آهن در حمل بار است.

وی با بیان این‌که پروژه‌های بسیاری را شروع کرده‌ایم، تصریح کرد: حدود ۲۵ مرکز استان را به شبکه ریلی متصل کردیم و تلاش داریم همان طور که در برنامه پنجم دیده شده است، شبکه ریلی را توسعه دهیم.

صادقی با بیان این‌که از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت، فاینانس و بودجه دولتی برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: قطار برقی تهران ـ مشهد کلنگ‌زنی شد و اجرای قطار سریع‌السیر قم ـ اصفهان نیز آغاز و حدود ۷۰ درصد از عملیات زیرسازی انجام شده است اما با یک کنسرسیوم تفاهم کرده‌ایم تا مابقی زیرسازی، روسازی، احداث ایستگاه و تهیه ناوگان را به صورت BOT انجام دهد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه منعقد شده و بخش خصوصی به دنبال دریافت مجوزهای قانونی از وزارت امور اقتصادی و دارایی است که به محض اینکه مجوزها را دریافت کنند قرارداد را منعقد می‌کنیم.

صادقی با بیان این‌که اعتقاد داریم دولت نمی‌تواند راه‌آهن بسازد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از بخش خصوصی کمک بگیریم و به این منظور بسته‌های مناسبی را در اختیار آنها قرار دهیم تا برای سرمایه‌گذاری تشویق شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا موارد مختلف سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود اما منجر به عقد قرارداد نمی‌شوند؟ گفت:‌ باید سود بخش خصوصی را تامین کنیم و فرهنگ‌سازی را برای پرداخت عوارض انجام دهیم بنابراین باید شرایط را مناسب کنیم.

وی افزود: ‌کسی که از زیر بنا استفاده می‌کند باید هزینه‌اش را پرداخت کند اگر این فرهنگ شود سرمایه‌گذاری در بخش راه به میزان قابل توجهی سودآور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: قانون اجازه نمی‌دهد که سرمایه‌گذار به غیر از آزادراه‌ها و راه‌آهن‌ها در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند و این امر به حمایت بیشتر دولت و مردم نیاز دارد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها