برونتاب انرژی

برونتاب انرژی با اتکا به تجربیات 90 ساله بروناتا در 24 کشور جهان نخستین شرکت بین المللی در زمینه تفکیک هزینه های انرژی است که در ایران آغاز به فعالیت نموده است.

برونتاب انرژی 
برونتاب انرژی در سال 2011 میلادی، فعالیت خود را به عنوان دفتر بروناتای دانمارک در تهران آغاز کرد و در اواخر سال 2012 خط تولید و دانش فنی تولید بهترین نوع دستگاه‌های انرژی سنج الکترومغناطیسی بروناتای دانمارک، موسوم به سری HG برای نخستین بار به طرف ایرانی منتقل شد. در سال 2013 نخستین انرژی سنج تحت لیسانس شرکت بروناتا در ایران تولید شد و در حال حاضر برونتاب انرژی، نخستین و تنها تولید کننده دستگاه انرژی سنج در ایران است. 

بروناتا 
پیشینه شرکت بروناتا به اختراع نخستین گرماسنج ترموالکتریک توسط یک مهندس دانمارکی در اوایل قرن بیستم میلادی بازمی‌گردد. از آن زمان تا کنون بروناتا به عنوان یکی از شرکت‌های سرشناس در زمینه تجهیزات و خدمات اندازه‌گیری و تفکیک هزینه‌های انرژی در جهان فعال است. بروناتا تا کنون دامنه‌ی فعالیت خود را در بیست و یک کشور اروپایی، ترکیه و چین گسترش داده و ایران بیست و چهارمین کشوری است که بروناتا به آن وارد شد. 

تفکیک 
سرمای هوا و هزینه‌های گزاف گرمایش در کشورهای اروپایی، ایده تفکیک هزینه‌های انرژی را در اوایل دهه بیست میلادی به وجود آورد. در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مانند دانمارک، آلمان، هلند، سوئیس، بلژیک، اتریش و... اندازه‌گیری تفکیکی مصرف انرژی (sub metering) از سال‌ها پیش به صورت قانونی لازم‌الاجرا بوده و بر اساس مصوبه سال اخیر پارلمان اروپا ، تا سال 2016 تفکیک مصرف انرژی درتمامی اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد. اما در سال‌های اخیرایده تفکیک، یا اندازه‌گیری هوشمند (smart metering) در سایر نقاط جهان از جمله امریکا و آسیا به سرعت در حال رشد است. 
در ایران، با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های اخیر، اقبال عمومی گسترده‌ای به تفکیک هزینه‌های انرژی به وجود آمده است.