بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در استان

بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در استان

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه بارشی از عصر روز جمعه مورخ ۲ آذر ۹۷ ابتدا از سمت غرب بارندگی آغاز که بتدریج به مناطق مرکز و شرقی استان نیز کشیده خواهد شد و تا روز شنبه با تقویت جریانات سردشمالی ضمن تشدید بارندگی، شاهد کاهش محصوص دما، مه گرفتگی و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی، وزش باد(گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود. ضمناً بارندگی در مناطق غربی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده، لذا آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و دریای خزر هم طی این مدت مواج و طوفانی پیش بینی می شود.
لازم به ذکر است از عصر روز شنبه از شدت ناپایداری ها در استان کاسته می شود.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد:
۱- در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
۲- از تردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.

۳-با توجه به پیش بینی بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی، رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را بدلیل لغزندگی جاده ها بعمل آورند.

۴-شهرداری های محترم ضمن بازدید و پاکسازی جوی ها و کانال ها، اقدامات پیشگیرانه لازم را در سطح شهر بعمل آورند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری گردد.

۵-دامداران و ساکنین بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را در مناطق امن نگهداری نمایند.

۶-از ماهیگیری، قایقرانی و هرگونه ورزش های آبی در هنگام مواج بودن دریا جداً خودداری گردد.

۷-به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات