پلمپ یک واحد صنعتی آلاینده در ثلاث باباجانی و پرداخت جزای نقدی و تحمل یکسال حبس

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، جهانگیر امیری سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی در این خصوص گفت: در راستای پایش های مستمر و دوره ای مامورین اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ، به یک واحد آلاینده سنگ شکن ،شستشو و دانه بندی شن و ماسه که پساب تولیدی را بدون ملاحظات زیست محیطی در رودخانه گوگرد جاری میساخت و تهدیدی علیه بهداشت عمومی منطقه شده بود برخورد کردیم.

امیری افزود: پس از مشاوره و ارائه راهکارهای لازم و ابلاغ اخطاریه از سوی این اداره مبنی بر رفع آلایندگی و اصلاح سیستم تصفیه پساب این واحد، و عدم توجه به اخطاریه ها ، این اداره شهرستان  ضمن هماهنگی با اداره کل متبوع ومعرفی این واحد به مرجع قضایی ،طبق قانون مدیریت پسماند، مالک واحد  به جزای نقدی یکصد میلیون ریال و تحمل یکسال حبس محکوم گردید. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری ثلاث باباجانی ، مالک این واحد ملزم به رعایت موازین مورد نظر اداره محیط زیست و کسب تاییدیه این مرجع برای شروع مجددفعالیت گردید.

امیری در پایان افزود: پایش مداوم واحدهای صنعتی و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده سطح شهرستان تا رفع کامل آلودگی به طور جدی در دستور کار این اداره قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات