مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و رئیس دستگاه نظارت انتخابات هیات مدیره:

کیفیت افراد تصمیم گیر در سازمان نظام مهندسی ساختمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده است/ ضرورت حضور  پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و رئیس دستگاه نظارت انتخابات هیات مدیره: کیفیت افراد تصمیم گیر در سازمان نظام مهندسی ساختمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده است/ ضرورت حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و رئیس دستگاه نظارت انتخابات هیات مدیره:

کیفیت افراد تصمیم گیر در سازمان نظام مهندسی ساختمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده است/ ضرورت حضور  پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات


روابط عمومی سازمان : سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بزرگ ترین سازمان تخصصی و حرفه ای در استان می باشد که با دارا بودن بیش از ۳۵هزار عضو و حدود۱۴هزار عضو دارای پروانه اشتغال ،پتانسیل عظیمی در توسعه صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی می باشد.با توجه به اینکه انتخاب آگاهانه مدیریت این مجموعه نقش بسزایی در تحقق اهداف قانون و بالفعل شدن بیش از پیش پتانسیل های این سازمان دارد لذا در راستای آگاهی بخشی به اعضا و فراهم نمودن زمینه های مشارکت فعال و آگاهانه، مجموعه ای از اقدامات و فعالیت ها در دستور کار قرار دارد که به همین منظور مصاحبه ای با مهندس عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان داشتیم که به شرح ذیل به حضور تقدیم می شود .

۱-آقای مهندس لطفا بفرمائید دستگاه نظارت استان چه وظایفی در فرایند انتخابات بر عهده دارد ؟ به طور کلی نظارت بر حسن انجام وظایف به موقع دقیق و کامل هیات اجرایی نظیر تشکیل جلسات تایید محل های برگزاری انتخابات که توسط هیات اجرایی تعیین می شود نظارت بر فرآیند بررسی شرایط و صلاحیت نامزدها توسط هیات اجرایی و اتخاذ تصمیم نسبت به تایید یا رد آن نظارت بر فرآیند رای گیری در روز انتخابات و شمارش آرا رسیدگی به شکایات و تایید یا ابطال انتخابات از وظایف هیات نظارت می باشد در واقع راهبرد اصلی هیات نظارت برگزاری انتخابات سالم و درخور شان مهندسین می باشد.

۲- اهمیت انتخابات هیات مدیره از نگاه جنابعالی ونقش و تاثیر حضور مهندسان در این رویداد صنفی چیست ؟ بدون شک نقش حوزه ساخت و ساز و مسکن در توسعه پایدار کشور و بهبود چرخه اقتصادی انکار ناپذیر است. گردش مالی حوزه مسکن ، اشتغال با واسطه و بی واسطه وضعیت مصرف انرژی ، محیط زیست همه و همه موضوعات بسیار مهمی هستند که به طور مستقیم با کیفیت و کمیت ساخت و  ساز در کشور پیوند خورده اند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز که اصلی ترین نهاد عمومی در حوزه ساخت و ساز مسکن می باشد وظیفه مهم کنترل خدمات مهندسی ،آموزش نیروهای متخصص و کارآزموده در راستای تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات را بر عهده دارد با این وصف کیفیت افراد تصمیم گیر در این سازمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده و این مهم نقش ما و همه مهندسین را در انتخاب درست افراد پررنگ تر می کند به هر حال هیات مدیره سازمان که با رای اعضا انتخاب می گردند نشان دهنده عصاره و چکیده مهندسین یک استان خواهند بود که در ابعاد ملی و منطقه ای قابل ارزیابی می باشند.

۳- انتظار شما از داوطلبان حضور در هیات مدیره دوره هشتم و همچنین جامعه مهندسی در فرآیند انتخابات چیست؟

انتظار بنده از داوطلبان گام برداشتن در مسیر قانون به ویژه رعایت اصول اخلاق حرفه ای و پرهیز از هر گونه
اقدامی است که چهره مهندسین و سازمان را نزد مهندسین و جامعه مخدوش نماید. پذیرش و بیان واقعیت ها و ارائه راهکارهای عملی در جلسات انتخاباتی و خودداری از تخریب رقیبان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی نه تنها انتظار دستگاه نظارت که به اعتقاد بنده انتظار جامعه مهندسی از آنها می باشد.

اما انتظار از جامعه مهندسی حضور پررنگ و عالمانه در عرصه انتخابات و گزینش افراد بر اساس توانمندی های و شایستگی ها بدور از هر گونه تعصبات جغرافیایی و رشته ای می باشد یادمان باشد که خداوند متعال در آیه ۱۱
سوره رعد می فرمایند: "خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند "یعنی اگر خواهان بهترین شرایط و بهترین سازمان هستیم باید بهترین افراد را انتخاب کنیم.

۴- علت تغییر و کاهش تعداد مکان های اخذ رای در این دوره از انتخابات چه بوده است و آیا به نظر شما این موضوع تاثیری در میزان مشارکت اعضا خواهد داشت؟

مجدد تاکید می کنم مهمترین راهبرد هیات نظارت برگزاری انتخاباتی سالم می باشد یعنی سلامت برگزاری انتخابات را فدای هیچ موضوعی نخواهیم کرد البته این بدان معنی نیست که برای مشارکت بیشتر اعضا تمهیداتی اندیشیده نشده است.

به طور مثال روز برگزاری انتخابات در سنوات گذشته روز کاری بوده به جهت مشارکت بیشتر و ترافیک کمتر داخل شهر ها به روز جمعه منتقل گردیده است و سخت افزار مورد نیاز برای اخذ آرا تقریباً رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته تا در حوزه های اخذ رای مهندسین با صف مواجه نگردند و درکمترین زمان ممکن اخذ رای صورت پذیرد.

۵- با توجه به اینکه برخی ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی منابع درآمد سازمان را به شدت محدود می کند با این شرایط آینده سازمان از حیث انجام رسالت سازمانی در حوزه های آموزش و کنترل نظارت و همچنین امنیت شغلی کارمندان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

پرسش جنابعالی را اینطور پاسخ می دهم در زمانی که سازمان منابع و درآمدی نامحدود داشته آیا در مسیر درست گام برداشته است ؟ آیا مهمترین فعالیت های اقتصادی سازمان حداقل در این  استان ( مانند خرید ملک ) با مشکلات عدیده حقوقی و .... همراه نبوده است ؟ به نظر اینجانب اقدامات و ابلاغیه های اخیر وزارت راه و شهرسازی در راستای محدودیت منابع درآمدی سازمان نبوده و تنها در راستای انضباط بیشتر مالی و همراهی بیشتر با مهندسین و جامعه می باشد.

مطلع هستیم چنانچه مدیریت درست و مدبرانه بر سازمان حاکم باشد کوچکترین مشکلی درخصوص امنیت شغلی کارکنان وجود نداشته و نخواهد داشت.

باید بپذیریم که یک سازمان غیر انتفاعی محل انباشت سرمایه نیست و باید ورودی و خروجی مشخص و منضبطی داشته باشد و بودجه بندی سازمان باید بر مبنای اهداف منظور در قانون نظام مهندسی و سایر قوانین جاری در کشور صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات