میزان خسارت طوفان در آمل اعلام شد

میزان خسارت طوفان در آمل اعلام شد

http://www.bananews.ir/معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اعلام رقم نهایی خسارت طوفان در این شهرستان گفت: ۲۲ تریلی ایرانیت در مناطق خسارت دیده آمل توزیع شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احمد منفرد در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه در ۱۲ شهریورماه، ۴۵ دقیقه بارش شدید موجب خسارت شد، افزود: در ساعات اولیه پس باران، جمع آوری اطلاعات و وضعیت آغاز شد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه میزان خسارت و سرعت طوفان در بخش دشت سر و دابودشت بیشتر از سایر مناطق بود، اظهار کرد: بیش از هزار سربندی منازل دچار خسارت شد و بخش های تولیدی کشاورزی و خودروها نیز آسیب دیدند.

وی با اعلام اینکه پس از بارش باران شهرستان دچار وضعیت قطعی برق شده بود، عنوان کرد: در کمتر از ۳۰ ساعت قطعی برق رفع شد و در ادامه بخش اندکی از قطعی آب نیز باقی مانده بود که رفع شد.

منفرد با اشاره به بازدید مسئولان کشوری از مناطق آسیب دیده آمل گفت: خبرها و حمایت های خوبی از سوی مسئولان استانی و کشوری به خسارت دیدگان تعهد شد.

وی از توزیع ۲۲ تریلی ایرانیت در میان خسارت دیدگان طوفان آمل خبرداد و گفت: این میزان شامل ۱۲۵۰ ورق ایرانیت به مساحت ۲۸ هزار مترمربع بود که بخش مهمی از مشکلات شهرستان را پس از خسارت رفع کرد.

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اعلام اینکه مجموع خسارت طوفان ۱۲ شهریور ۳۱۸ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال بود که در ۲۰ آیتم دسته بندی شده است، افزود: این خسارت‌ها طی نامه‌ای به استان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ستاد رفع موانع تولید آمل ۲۹۶ واحد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵ مورد به ستاد استانی معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۷۵ مورد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

منفرد با بیان اینکه ۳۱۸ میلیاردتومان اعتبارات تملک دارایی شهرستان آمل در سال ۹۵ تعیین شده است، گفت: این رقم طی نشست های تخصصی، تعیین و از سوی استان اعلام شده است.

 

ایسنا

    نظرات