قیمت خانه‌های کلنگی روی خط مستقیم + جدول

قیمت خانه‌های کلنگی روی خط مستقیم + جدول

متوسط قیمت خانه‌های کلنگی شهر تهران که از پاییز ۱۳۹۳ به بعد با ثبات همراه شده در زمستان ۱۳۹۴ معادل ۴٫۴ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مقایسه متوسط قیمت املاک کلنگی در زمستان ۱۳۹۳ نسبت به زمستان ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که قیمت‌ها در تمام مناطق شهر تهران تقریبا با ثبات همراه بوده است.

جدول زیر مظنه جدیدترین قیمت املاک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران طی اردیبهشت ۱۳۹۵ را نشان می‌دهد:

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

آمارها نشان می‌دهد پس از شروع جهش یکباره قیمت مسکن در سال ۱۳۹۱ قیمت املاک کلنگی شهر تهران در بهار ۹۲ به بالاترین سطح خود یعنی ۴٫۸ میلیون تومان در هر متر مربع رسید، سپس با افت تدریجی مواجه شد و قیمت‌ها در تابستان ۹۳ پایین‌ترین میزان خود یعنی ۴٫۲ میلیون تومان را تجربه کرد، پس از آن در پاییز ۹۳ با مقدار اندکی افزایش مواجه شد (۴٫۴ میلیون تومان) و از آن زمان تا پایان زمستان ۱۳۹۴ با روند تقریبا خطی به حرکت خود ادامه داده و قیمت‌ها دارای ثبات بوده است.

تعداد معاملات خانه‌های کلنگی نیز در بهار ۱۳۹۱ سقوط آزاد کرد و از ۲۷۰۰ مورد در زمستان ۱۳۹۰ به حدود ۹۵۰ مورد در بهار ۱۳۹۱ رسید. منحنی تعداد معاملات املاک کلنگی از بهار ۹۱ تا زمستان ۱۳۹۴ با نوسانات جزئی مواجه شده و در پایان سال گذشته به ۷۰۰ مورد رسیده است.

در زمستان گذشته متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۳۱۴ متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل ۷ دهم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶ دهم درصد رشد داشته، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی درشهر تهران نسبت به فصل قبل ۱۹٫۱ درصد رشد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۳٫۹ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شدهه در حدود ۹ میلیون و ۸۵ هزار تومان با میانگین مساحت ۷۳۱ متر مربع در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۰۵ متر مربع در منطقه ۲۰ بوده است.

 

ایسنا

    نظرات