نمایشگاه عکس «زندگی در بافت تاریخی» در گرگان گشایش یافت

نمایشگاه عکس «زندگی در بافت تاریخی» در گرگان گشایش یافت

http://www.bananews.ir/به منظور ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در بافت تاریخی شهرها و به مناسبت روز جهانی گرامیداشت بافت‌های تاریخی (ایکوموس)، نمایشگاه عکس«حس زندگی در بافت تاریخی» در خانه تاریخی کبیر گرگان برپا شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir در این نمایشگاه ۴۵ عکس از محورها و گذرهای بافت تاریخی شهر گرگان توسط علاقمندان به میراث فرهنگی و تاریخی به نمایش درآمده که وضعیت کنونی و گذشته بافت را نشان می‌دهد.

این نمایشگاه از امروز تا فردا چهارشنبه برای عموم علاقه‌مندان دایر است.

از دیگر مراسم گرامیداشت بافت تاریخی گرگان، پیاده روی مدیران، کارشناسان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی استان از بازارچه صنایع دستی گرگان واقع در محله سرچشمه تا محله دوشنبه‌ای و خانه تاریخی کبیر بود.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه بین دستگاه‌های اجرایی متولی همچون استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری گرگان برای ساماندهی و احیای بافت تاریخی گرگان بخش پایانی مراسم گرامیداشت بافت تاریخی گرگان را شکل داد.

بافت تاریخی گرگان از سمت شمال غرب و شمال به خیابان ۳۰ متری رسالت، از شرق به خیابان گرگان جدید، میدان وحدت و خیابان پاسداران، از جنوب به خیابان فرد جهان و خیابان ملل تا تقاطع خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان ایرانشهر (طالقانی)، میدان مازندران و خیابان جمهوری محدود می‌شود.

مساحت بافت تاریخی گرگان ۱۵۰ هکتار است که در سال ۱۳۱۰ به ثبت رسیده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

    نظرات