مقام مسئول: تسهیلات پرداختی بانک مسکن ۲۱ درصد افزایش یافت

مقام مسئول: تسهیلات پرداختی بانک مسکن ۲۱ درصد افزایش یافت

http://www.bananews.ir/مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش حجم تسهیلات پرداختی این بانک خبر داد و گفت: میزان پرداخت این تسهیلات در ۱۱ ماه نخست سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدحسن مرادی افزود: بانک مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان بهمن ماه همین سال ۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ( ٩ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان) تسهیلات به غیر از مسکن مهر برای خرید و یا ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت کرد. این رقم در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۳ به میزان ۷۹ هزار میلیارد ریال (هفت هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان) بوده است.
مدیر طرح و برنامه بانک مسکن اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای خرید و ساخت ۳۴۰ هزار و ۹۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور پرداخت شده است.
مرادی رشد دو رقمی پرداخت تسهیلات مسکن در ١١ ماه نخست سال گذشته را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد.

وی گفت: از کل تسهیلاتی که بانک مسکن در ١١ ماه سال گذشته به بخش مسکن پرداخت کرد، ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال( ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان) به ۹۳ هزار و ۴۷۶ نفر از متقاضیان خرید مسکن پرداخت شد که این حجم تسهیلات به لحاظ تعداد نزدیک به ٢٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ کاهش داشته، اما به لحاظ حجم ریالی تسهیلات، تغییر چندانی نداشته است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن همچنین گفت: در مدت مذکور ۳۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال (٣ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان) از کل ۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال(٩ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان) تسهیلاتی که بانک مسکن به این بخش پرداخت کرد، در قالب تسهیلات ساخت به سازنده ها ارایه شد که این حجم تسهیلات صرف احداث ١٠٠ هزار و ۳۷۶ واحد مسکونی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۲ درصد افزایش دارد.

سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اوایل نیمه دوم سال گذشته با احتساب تسهیلات جعاله، در تهران از ۴۵۰ میلیون ریال به ۷۰۰ میلیون ریال (۴۵ میلیون به ٧٠ میلیون تومان) افزایش پیدا کرد تا قدرت خرید متقاضیان مسکن در سراسر کشور تقویت شود.

 

ایرنا

    نظرات