فعالیت انجمن خیّرین مسکن‌ساز در ۱۵۰ شهرستان کشور

فعالیت انجمن خیّرین مسکن‌ساز در ۱۵۰ شهرستان کشور

http://www.bananews.ir/مدیرعامل انجمن خیّرین مسکن‌ساز کشور از فعالیت انجمن خیّرین مسکن‌ساز در ۳۱ مرکز استان و ۱۵۰ شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir کیومرث سلکی در جلسه مشترک هیئت‌امنای حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و هیئت‌مدیره انجمن خیّرین مسکن‌ساز که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، از فعالیت انجمن خیّرین مسکن‌ساز در ۳۱ مرکز استان و ۱۵۰ شهرستان کشور خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه ۱۵۰۰ نفر عضو هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره انجمن خیّرین مسکن‌ساز هستند.

وی افزود: تاکنون با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن کار ساخت ۱۵ هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت ۱۵ هزار واحد دیگر نیز در دست اقدام است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور عنوان کرد: در هر استان با مشارکت خیرین مسکن‌ساز ساخت ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ واحد در دست اقدام است ولی متأسفانه لرستان در این زمینه شاخص پایین‌تری دارد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند بنیاد مستضعفان در این زمینه ساخت مسکن محرومان، بیان کرد: در مرحله نخست این بنیاد برای هر واحد مسکن شهری ۱۵ میلیون تومان و برای هر واحد روستایی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت کرد که با احتساب سهم مابقی، در مجموع ۸۷۰۰ واحد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد تبدیل شد.

سلکی تصریح کرد: به مسئولان لرستان پیشنهاد می‌شود کمک به بازسازی، جابه‌جایی یا توانمندسازی مسکن خانوارهای بسیار نیازمند در مناطق حاشیه‌ای را مدنظر قرار دهند که البته این پیشنهاد تاکنون به هیچ‌ یک از استان‌های کشور داده نشده و این کار با مشارکت خیّرین در حساب ۱۰۰ می‌تواند سنگ بنایی برای کشور باشد بنابراین اگر در استان زمینه این کار فراهم شود ما نیز در مرکز برای عملیاتی کردن آن اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

ایسنا

    نظرات