جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار/ اختصاص تسهیلات ۵۵۰۰ میلیارد تومانی افزایش یافته طرح مسکن مهر به ۷۹۱ هزار واحد/ تسهیلات فقط برای ساخت است

جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار/ اختصاص تسهیلات ۵۵۰۰ میلیارد تومانی افزایش یافته طرح مسکن مهر به ۷۹۱ هزار واحد/ تسهیلات فقط برای ساخت است

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به افزایش خط اعتباری تسهیلات مسکن مهر از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم فقط برای تکمیل ساخت و سازها اختصاص می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری‌مهرآبادی درباره تسهیلات افزایش‌یافته مسکن مهر گفت:‌ موضوع افزایش تسهیلات اعتباری مسکن مهر دو بار در شورای پول و اعتبار تصویب شد، بار اول در دی ماه سال گذشته بود که موجب شد تسهیلات از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد اما این میزان از تسهیلات فقط ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر را پوشش داد و ۷۹۱ هزار واحد دیگر مسکن مهر نتوانست از این تسهیلات استفاده کند.

وی ادامه داد: به منظور افزایش خط اعتباری تسهیلات مسکن مهر از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، وزیر راه و شهرسازی پیگیری‌های مستمری از ریاست جمهوری داشت که با نظر مساعد جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین نظر مثبت بانک مرکزی و سایر اعضا، در نهایت توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: با این افزایش، تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان برای تکمیل ساخت ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر دیگر اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه از این پس سازندگان مسکن مهر هیچ نگرانی بابت تکمیل ساخت و سازها ندارند، تاکید کرد: با این تسهیلات، سازندگان به ساخت و سازها سریع‌تر واحدها امیدوار خواهند شد و با تلاش‌شان مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد.

مهرآبادی در این گفتگو به یک نکته هم درباره واحدهایی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تنها واحدهایی این تسهیلات را دریافت می‌کنند که دفترچه فروش اقساطی دریافت نکرده باشند و نیازمند دریافت تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان هستند.

این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در خصوص اختصاص مبلغی برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر تاکید کرد: دولت در شهریورماه سال جاری برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد که نیاز است این مبلغ هر چه زودتر در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات