همکاری بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر

همکاری بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر

http://www.bananews.ir/آخرین وضعیت مسکن مهر، بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی مساکن روستایی استان ایلام در جلسه شورای تامین مسکن و کارگروه اعطای تسهیلات بافت فرسوده استان با حضور استاندار ایلام، مدیرکل راه وشهرسازی استان و برخی دیگر از مسئولان محلی واستانی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مدیر کل راه و شهرسازی در این جلسه گفت: در مجموع تعداد مسکن مهر احداثی استان ایلام ۱۸هزار و۹۴۴ واحد است که در قالب مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بافت های فرسوده احداث شده اند که از این تعداد۱۵هزار و ۹۸۲واحد تکمیل شده و تعداد ۱۰۴۰۶ واحد از واحدهای تکمیل شده فروش اقساطی شده است.

سید کمال الدین میرجعفریان در خصوص زیر ساخت های مسکن مهر استان نیز افزود: بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکن مهر استان از لحاظ زیر ساخت و انشعابات تکمیل شده است.

وی در زمینه پروژه های رو بنایی سایت های مسکن مهر گفت : ۴ باب مدرسه ، ۶ باب مسجد، ۳ مجموعه فضای سبز، ۳ مورد محوطه سازی، ایجاد جدول ۳ سایت و زیرساخت و آسفالت ۵ سایت توسط اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام به انجام رسیده است.

وی افزود سایر مسکن مهر استان نیز در حال تکمیل شدن است و عمده مشکل این واحدها که اکثرا" در شهر دهلران هستند نبود متقاضی است که با رایزنی های مختلف که صورت گرفته است این واحدها نیز تعیین تکلیف می شوند.

میر جعفریان ضمن اشاره به اعطای تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده به ۸۸۵ واحد استان در ۶ ماه اول سال جاری نیز گفت: استان ایلام در سال جاری از پتانسیل مناسبی برای جذب اعتبار تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده برخوردار است که امیدواریم با همکاری بانک های مختلف استان جذب حداکثری این اعتبارات را داشته باشیم.

در پایان این جلسه ،محمدرضا مروارید استاندار ایلام ضمن قدردانی از تلاش دستگاههای مختلف در زمینه مسکن مهر و بافتهای فرسوده استان همکاری بیشتر دستگاههای مختلف بخصوص بانک های عامل را برای تسهیل در تامین مسکن استان و پیگیری رفع مشکل متقاضیان مسکن مهر با تعاونی ها خواستار شد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات