نوسازی مسکن همگام با توسعه عرصه‌های عمومی محلات تبریز

نوسازی مسکن همگام با توسعه عرصه‌های عمومی محلات تبریز

http://www.bananews.ir/رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: حمایت و پشتیبانی مالی از طرح اسکان پایا از اولویت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران است و ما آماده همکاری با شهرداری هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir یوسف محمدزاده در مراسم اعطای اولین پروانه ساختمانی طرح اسکان پایا برای بهسازی بافت فرسوده با اشاره به این که شهرداری منطقه ۱۰ درحوزه بهسازی بافت های ناکارآمد شهری در کلانشهر تبریز منشاء اثر شده است، گفت: امیدواریم این منطقه در بهسازی بافت های فرسوده به مثابه ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی هم منشاء اثر و خیر و برکت باشد.

وی تامین منابع مالی این پروژه ها را شاه کلید تحقق آنها دانست و اظهار داشت : نمود عینی و بارز این منابع در کنار آورده بخش خصوصی و آنچه که به بخش دولتی مربوط می شود با اعطای تسهیلاب بانکی تحقق یافت .

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری ،حمایت و پشتیبانی مالی اسکان پایا را از اولویت های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران دانست و افزود: ما آماده هر گونه همکاری با شهرداری منطقه ۱۰هستیم و سعی می کنیم به محض ارسال پرونده‌ها ،خارج از نوبت برای پرداخت وام ودیعه مسکن و در قالب تسهیلات ساخت مسکن به شهروندان منطقه کمک کنیم.

محمدزاده ماهیت طرح اسکان پایا را برنامه محور دانست و گفت:بحث تولید، مقاوم سازی و نوسازی مسکن مهم و ارزشمند است اما در کنار آن باید به عرصه های عمومی محلات هدف هم توجه کنیم.

وی با اشاره به نهایی شدن برنامه توسعه محلات هدف ، تصریح کرد: در نظر داریم که برنامه توسعه محلات به عنوان خروجی مطالعات برنامه اسکان پایا تلقی شده و در دستور کار جلسه ستاد بازآفرینی پایدار ستاد شهری استان بوده و برنامه توسعه محلات در آنجا هم مطرح شود .

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری در پایان ابراز امیدواری کرد:عرصه های عمومی محلات هدف به اندازه تولید مسکن و تجهیز منابع و امکانات مورد توجه قرار گرفته و برای هر محله یک پروژه غیرمسکونی در نظر گرفته شود.

 

پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

    نظرات