ممنوعیتی برای عضویت شوراییان در هیات مدیره نظام‌مهندسی وجود ندارد

ممنوعیتی برای عضویت شوراییان در هیات مدیره نظام‌مهندسی وجود ندارد

http://www.bananews.ir/رئیس شورای عالی استان‌ها در نوزدهمین اجلاس عمومی این شورا تاکید کرد که عضویت اعضای شوراهای شهر و روستا در هیات رئیسه نظام‌مهندسی منع قانونی ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، غلامرضا بصیری‌پور در ابتدای این جلسه با اشاره به سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی به عنوان نخستین امام جمعه تهران یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و سالروز آیت‌الله مدنی اولین شهید محراب را تسلیت گفت.

وی با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار معظم‌له نکات ویژه‌ای را در خصوص لزوم توجه به طرح‌های دشمن و شناخت آنها متذکر شد. همچنین ایشان به استقلال، آزادی و سبک زندگی اسلامی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تذکراتی را دادند و بر لزوم تلاش برای هماهنگی دستگاه‌ها و عمل کردن این موضوعات تاکید کردند.

بصیری‌پور افزود: قطعا فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان الگویی برای ۱۱۷ هزار عضو شورای کشور سرلوحه کار قرار خواهد گرفت تا با رهنمودهای ایشان بویژه درخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توفیقات ارزشمندی دست یابیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تداوم سفرهای استانی خود افزود: در یک ماه گذشته از شهرهای استان‌های البرز، فارس و اردبیل دیدن کردیم که در خلال این سفرها دیدارها و جلساتی با مسئولین این استان‌ها داشتیم.

وی همچنین به همایش پژوهشی در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف بررسی راهکارهای مناسب برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری در شهر مشهد برگزار شد و امیدواریم با پیگیری تمامی شوراهای سراسر کشور این طرح به مناسب‌ترین شکل ممکن در کشور اجرایی شود.

بصیری‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امضای تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: بی‌تردید برگزاری همایش‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک باعث تبادل‌نظر میان دستگاه‌های مختلف و شورای عالی استان‌ها خواهد شد. در راستای ارتباط بیشتر شوراییان کشور نیز به دنبال برگزاری جلسات به روش ویدیو کنفرانس هستیم که اگر این امر محقق شود با هزینه‌ای اندک می‌توانیم این ارتباط را با شوراییان برقرار کنیم.

وی درخصوص بخش‌نامه وزیر راه و شهرسازی درباره عدم شرکت اعضای شوراهای شهر و روستا در انتخابات هیات رئیسه سازمان نظام‌مهندسی تاکید کرد: این بخش‌نامه وجاهت قانونی ندارد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تا ۱۳ مهرماه که روز برگزاری این انتخابات است، این مشکل حل شود. باید حقوق شوراها حفظ شود. براساس قانون شوراها، عضویت در این نهاد افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. بر همین اساس ممنوعیتی برای عضویت افراد در هیات مدیره نظام‌مهندسی وجود ندارد.

درخواست رییس شورای عالی استان‌ها از دولت برای اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه شورای عالی
غلامرضا بصیری پور در حاشیه نوزدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی شورای عالی استان‌ها برای سال جاری گفت: امیدواریم این بودجه به صورت ۱۰۰ درصدی اختصاص پیدا کند تا در جهت پیشبرد اهداف این شورا مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: سال گذشته از بودجه ۸ میلیارد تومانی شوای عالی استان‌ها تا زمان تحویل ریاست توسط بنده، تنها یک میلیارد اختصاص داده شده بود که نهایتا تا پایان سال این اختصاص را به حدود ۶۰ درصد رساندیم و امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته بتوانیم امسال اعتبار۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی این مجموعه را از دولت دریافت کنیم.

وی با اشاره به بودجه هشت میلیاردی سال گذشته شورای عالی استان‌ها گفت: بودجه امسال با افزایش ۲۰ درصدی به رقم ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. ضمن اینکه در لایحه بودجه شورای عالی استان‌ها قید شده بود که امسال ۱۰۰ درصد بودجه به این نهاد اختصاص یابد.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه با گذشت شش ماه از سال جاری هنوز نتوانستیم اعتبارات این شش ماهه را به طور کامل دریافت کنیم، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شد که در این مدت چهار میلیارد تومان به شورای عالی اختصاص یابد که با گذشت این مدت تنها ۲ میلیارد تومان به این نهاد اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای شورای هر شهرستان مبلغ پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: ۴۳۰ شهرستان در کشور داریم که متاسفانه در چهار سال گذشته ریالی به شوراهای این شهرستان‌ها داده نشده است ولی پیش‌بینی کرده‌ایم که برای دوره جدید هر استان پنج میلیون تومان پرداخت کنیم که برای این امر نیاز به اعتبار دو میلیارد تومانی است.

وی به ۲۲ سفر استانی خود در هشت ماه ریاستش اشاره کرد گفت: تلاش کردم در این مدت در کنار تقویت روحی و روانی اعضای شورا، حمایت‌های مالی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

بصیری‌پور در ادامه با بیان اینکه هرگونه تغییر و تحول در شورای عالی استان‌ها از وظایف ریاست شورای عالی استان‌ها محسوب می‌شود، افزود: هرگونه تغییر و تحولی را در مجموعه براساس معیارهای مدنظر، انجام می‌دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین به برگزاری جشنواره شورای برتر در پایان آبان‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: این جشنواره با حضور تمامی شورایاران و مسئولان لشکری و کشوری در تهران برگزار خواهد شد. بنا داریم در جشنواره‌ای شوراییان برتر را انتخاب و نشان‌های برتر را به شورایاران اهدا کنیم.

 

ایسنا

    نظرات