افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر

افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر

http://www.bananews.ir/صبح امروز ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر واقع در فاز سوم با حضور مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران و مدیران اجرایی مسکن ویژه افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، فریبرز واحدی در این مراسم اظهار کرد: پروژه مسکن ویژه تهرانسر از زمان دولت قبل استارت خورد و ما متعهد شدیم که این پروژه را به پایان برسانیم.

وی درباره برنامه عملیاتی و رویکرد جدید دولت در پروژه مسکن ویژه تهرانسر گفت: اوایل سال ۱۳۹۳ مسکن ویژه مجددا استارت خورد. ۷ دی ماه سال گذشته، ۵۷۰ واحد آماده شد، ۵۴۰ واحد تا پایان سال ۹۳ آماده شد و امروز هم شاهد افتتاح ۵۰۰ واحد دیگر هستیم.

او با اشاره به سختی کار و آوردن زیرساخت‌های آب، برق، گاز به پروژه اظهار کرد:‌ با همه مشکلاتی که در فاز یک و دو وجود داشت کمیته رفع نقص تمام نقاط را شناسایی کرد تا به اینجا رسیدیم.

واحدی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که از مسکن ویژه به دست آوردیم دیگر مسکن ویژه به این شکل در شهر تهران نخواهیم داشت و تمرکز خود را در بافت‌های فرسوده به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره قیمت تمام شده واحدهای مسکن ویژه تهرانسر گفت: قیمت‌ها بین ۲۳۱ تا ۲۷۶ میلیون تومان متغیر است. ۱۲۵ میلیون تومان پیش پرداخت و مابقی طی اقساط ۱۰ ساله با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که چرا وقتی شما جایگزین آقای رضایی شدید همان زمان نگفتید که دولت سازنده خوبی نیست؟ گفت: من آن زمان هم گفتم اما باید در نظر داشت که ما باید متقبل تعهدات باشیم. آمدیم تا یک پروژه را جمع کنیم و الان دو سوم آن را آماده کرده‌ایم.

واحدی روند نقل و انتقال واحدهای مسکن ویژه تهرانسر را مستلزم گذشت زمان سه ساله عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان تهران گفت: هدف گذاری دولت قبل در استان تهران ساخت ۳۲۸ هزار واحد مسکن مهر بود که تا این لحظه در شهر پرند از ۹۵ هزار و ۳۰۰ واحد هدف‌گذاری شده ۴۳ هزار و ۱۹۳ واحد افتتاح شده و تا بهمن ماه هم ۳۰۰۰ واحد آماده تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری شهر پردیس ۸۹ هزار و ۴۸۶ واحد بود که ۱۱ هزار و ۷۹۵ واحد تحویل داده شده است.

وی همچنین درباره مسکن مهر که وظیفه ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است، گفت: از ۳۶ هزار واحد مسکونی که بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده ۱۶ هزار و ۴۹۰ واحد افتتاح شده است.

وی برنامه اداره راه و شهرسازی استان تهران را ساخت ۱۰۴ هزار و ۸۹۹ واحد مسکن مهر عنوان کرد که تا امروز ۸۱ هزار و ۴۲۶ واحد افتتاح شده است.

واحدی ادامه داد: از ۳۲۸ هزار ۷۴۸ واحد مسکن مهر که طبق برنامه باید در استان تهران ساخته می‌شد هم اکنون ۲۰۸ هزار واحد در هفته دولت افتتاح شده است.

این پروژه هیچ تسهیلات بانکی ندارد و قرار است با آورده مردم ساخته شود. ما به عنوان متولی دولتی این پروژه متوجه شدیم که دولت اصلا سازنده خوبی نیست و باید ساخت و ساز را به بخش خصوصی بسپارد و خودش نظارت کند.

 

ایسنا

    نظرات